14.12.2006

وظيفه خبرگان، تقويت كارآمدي و حمايت از رهبري است

خُسن آقا: خوب شد آقای رازینی شفاف سازی فرمودند!! بنده حقیر تا امروز فکر می‌کردم مجلس خفتگان رهبری برای این است که مواظب رهبر باشد که یک مرتبه به جاده خاکی نزند ولی گویا این مجلس برای تقویت رهبری است نه نظارت بر او
بازتاب:
همان طور که حضرت امام فرمودند ولایت فقیه امتداد حرکت انبیاء بوده و به تبع، هرگونه حمایت و حراست از این حرکت الهی، خود به نوعی قدم گذاشتن در مسیر انبیاء و اولیاء است.

علی رازینی کاندیدای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از همدان در گفتگو با بازتاب ضمن اعلام این مطلب افزود: در نظامهای کنونی دنیا هرچه هست بر پایه تفکرات عادی بشر بوده و اغلب تصمیم گیری ها و قدرت اندوزی ها در چنین نظام هایی، بر گرفته از دست های پشت پرده و نیات پنهانی است که به مقوله مردم و اجتماعات، صرفا به عنوان ابزار ترقی و دستیابی به اهداف دنیوی و نیل به خواسته های مادی می نگرند.

اما در حکومت اسلامی که نمونه بارز آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، هدف و آمال مردم و خصوصا مسئولان، عمل به تکالیف الهی و انسانی است که مصداق بارز آن خدمت به مردم، با عمل به برنامه های اسلام است. و بدیهی است که پیاده کردن چنین برنامه و طرح حساس و دقیقی، نیاز به افراد کارشناس و متبحری دارد که تحت مدیریت واحد، که منظور همان ولایت فقیه است، مشغول به انجام وظیفه شده آن مدیر را همراهی و حمایت کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری، با تبیین دلایل و فلسفه وجودی مجلس خبرگان در قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: بنا بر این عقل انسانی ومشی عقلای قوم، اقتضا می کند که شناسایی و انتخاب این مدیر کارآمد و فرهیخته که در عین تبحر در شناخت مبانی و مسائل علوم الهی، باید از مدیریت قوی نیز برخوردار باشد، برعهده کسانی باید باشد که سنخیت و ارتباطی تنگاتنگ با مسائل مورد اشاره، داشته باشند. و این موضوع یعنی بهره مندی از متخصصان و خبرگان علوم دینی در مجمعی به نام مجلس خبرگان، از ابتکارات جالب توجه و دور اندیشانه حضرت امام و موسسان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس اسبق دادگستری استان تهران در شرح وظایف مجلس خبرگان ادامه داد: بنا بر تصریح قانون اساسی، مجلس خبرگان باید به عنوان پشتوانه تنومند مدیریت عالی کشور آمادگی و هوشمندی دائمی، برای تعیین رهبر در مواقع حساس داشته باشد. یعنی شناسایی و به اصطلاح در نظر داشتن افراد صالح و خبره که شایستگی های احتمالی منصب رهبری را داشته، که بتوان از میان آنها یکی را برای نشاندن بر منصب رهبری جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد، از وظایف اصلی و اولیه این مجلس است.

ثانیا؛ نظارت بر رهبری و نهادهای وابسته به وی از نکاتی است که با تیز بینی قانون گذار، در قوانین کشور گنجانده شده، تا با نظارت قوی و کارآمد و زدودن نواقص وعیوب احتمالی، موجبات تقویت هر چه بیشتر جایگاه و موقعیت رهبری درنظام فراهم شود.

علی رازینی، در پایان ضمن تاکید دوباره بر ضرورت شرکت مردم در انتخابات و خصوصا مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان، که هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ موقیت و جایگاه بسیار حائز اهمیت است، از مردم خواست که با استفاده از نظرات اهالی فن و بهره مندی از عقل و درایت اجتماعی، در شناسایی و انتخاب افراد اصلح و کارآمد کوشیده و با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای، زمینه های حضور و امکان خدمت رسانی را برای آنها فراهم کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates