13.12.2006

هیات عالی نظارت بر انتخابات تهران تاکید کرد: تکذیب شایعه «دخالت نظامی»

خُسن آقا: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها! بیچاره آنهایی که گمان می‌کنند با رای دادن چیزی در آن جنگل عوض خواهد شد

آفتاب: دبیر هیات ‌عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران شایعه ورود سازمان‌ یافته 200 هزار نفر از شهرستان‌ها به پایتخت برای دادن رای در انتخابات را قویاً تکذیب کرد. «محمود قنبری» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص شایعه ورود 200 هزار نفر از شهرهای قم و اصفهان به تهران (شایعه‌ای که در 24 ساعت گذشته به صورت گسترده پخش شده) تاکید کرد که این اخبار با هدف «فضا سازی خاص» منتشر شده است.

وی اظهار داشت: در مورد این مساله کوچکترین خبری نرسیده و حضور این افراد در تهران را قاطعانه تکذیب می‌کنم.

قنبری همچنین در پاسخ به اظهارات «رسول منتجب‌نیا» قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی که اعلام کرده «جناح اصولگرا می‌خواهد از نیروهای یک نهاد انقلابی در برگزاری و نظارت بر انتخابات استفاده کند»، گفت: هیچ هماهنگی‌ای با بسیج نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: نه تنها هیات نظارت بلکه هیات اجرایی هم برای برگزاری انتخابات چنین هماهنگی‌ای با بسیج نداشته است، البته بسیجیان به عنوان شهروندان عادی حضورشان منعی ندارد اما به صورت تشکیلاتی هماهنگی نداشته‌ایم.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران در پاسخ به درخواست ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه «از هر دو جناح نماینده ناظر در هنگام شمارش آراء یکسان باشد» نیز گفت: به اعتقاد من محدودیتی وجود ندارد و تفاوتی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست.

قنبری افزود: البته تکثر کاندیداها در تهران اجازه نمی‌دهد هر کاندیدایی یک نماینده داشته باشد اما فرمانداری تدابیری اتخاذ کرده است که به صورت نوبتی نمایندگان دو جناح حضور داشته باشند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

گفتنی است قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی عصر چهارشنبه با اشاره به برخی شایعات و نگرانی‌های موجود گفته بود «هیات‌های اجرایی همگی از یک جناح هستند و حتی اجازه ندادند اصلاح‌طلبان از میان معتمدین انتخاب شوند و بر انتخابات نظارت داشته باشند و معتمدین را از یک جناح انتخاب کرده‌اند، به همین دلیل نگرانی‌های اصلاح‌طلبان به جاست».

منتجب‌نیا با بیان اینکه «شنیده شده جناح اصولگرا در برگزاری انتخابات قصد دارد از نیروهای برخی نهادهای نظامی استفاده کند» تاکید کرده بود: حضور این نیروها بر سر صندوق‌های رای به معنای دخالت است و اگر از نهاد دیگری به جای «نیروی انتظامی» استفاده کنند، مخدوش کردن انتخابات تلقی می‌شود.

اظهارات منتجب‌نیا در حالی صورت گرفت که «حبیب‌الله بیطرف» رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای به وزیر كشور آورد: «شنیده شده است در حالی كه در تمام انتخابات‌های گذشته حفاظت از صندوق‌های رای بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است، در انتخابات كنونی پای نهادهای دیگری به میان كشیده شده و یا به نهاد دیگری تفویض شده است كه در صورت صحت خبر، جای پرسش است!».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates