12.12.2006

هشدار به ايران: شعار مذهبی بر روی پيراهن ممنوع!

رادیوفردا:
شورای المپیک آسیا به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در بازیهای دوحه در مورد پوشیدن پیراهن با شعارهای مذهبی هشدار داد و تهدید به محرومیت کرد.

خبرگزاری دانشجویان از قول حسین المسلم ، دبیر کل شورای المپیک آسیا نوشت : « ما به كميته‌ ملی المپيک ايران هشدارهايی جدی مبنی بر اين كه از اين شعارها استفاده نكنند داده بوديم. اگر ورزشكاران به اين كار ادامه دهند محروميت‌های بيشتر و حتی جريمه‌های مالی نيز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. »

ایسنا از قول مسلم ادامه ادامه می دهد: « ما تمام كميته‌های ملی كشورهای آسيایی را درباره‌ احترام به قوانين شورای المپيك آسيایی درباره شعارهای ورزشی آگاه كرده‌ايم.»

پیشنهاد دستور بازگشت كاروان ايران

مرتضی تمدن عضو کمیسیون برنامه و بودجه محلس اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در مورد تهدید شورای المپیک آسیا گفت : « محمود احمدی ‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی، بايد از طريق رسانه ملی، اعلام به بازگشت كاروان ايران از دوحه كند.»

برای دستگاه ورزش و ديپلماسی ايران متاسفم كه اين همه ذلت را تحمل می ‌كند؛ آن هم مقابل كشوری كه نه پيشينه تاريخی، نه فضيلت علمی و نه برتری فرهنگی نسبت به ما دارد.

یک نماینده مجلس
تمدن می افزاید : «برای دستگاه ورزش و ديپلماسی ايران متاسفم كه اين همه ذلت را تحمل می ‌كند؛ آن هم مقابل كشوری كه نه پيشينه تاريخی، نه فضيلت علمی و نه برتری فرهنگی نسبت به ما دارد. قطری ‌ها فقط با اهرم پول، عرصه داوری و ورزشی را آلوده كرده اند و به شكلی غيرمستقيم به ملت ما بی ‌احترامی می كنند. نبايد بگذاريم ايران برابر كشوری وامانده و وابسته‌ مثل قطر، تضعيف شود.»

سرپرست کاروان ورزشی به دوحه : هشدار دوستانه بود

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران به بازیهای آسیایی، که در دوره های اخیر این بازی ها همواره این مسوولیت را داشته است ، در گفت و گویی باخبر گزاری کار،ایلنا، هشدار المپیک آسیا را دوستانه خواند و گفت : «شب گذشته نامه‌‏ای به دست ما رسيد كه در آن شورای المپيك با تذكری دوستانه در خصوص عدم استفاده ورزشكاران از شعارهای مذهبی به ما هشدار داده بود، اين هشدار كاملا دوستانه و ساده بود و به هيچ عنوان مساله محروميت ايران مطرح نشده است. براساس اساسنامه شورای المپيک آسيا استفاده از شعارهای مذهبی بر روی پيراهن كار صحيحی نيست و به ما تذكر دادند كه اين مساله ديگر تكرار نشود.»

دبیر کل کمیته المپیک ایران : مجبوریم بپذیریم

علی کفاشیان، دبیر کل کمیته المپیک آسیا در این مورد به ایسنا گفت که مجبوریم شرایط را بپذیریم.

وی افزود: «شورای المپيک آسيا پس از قهرمانی حسين رضازاده و به دنبال درج عنوان «يا اباالفضل» بر روی پيراهنش شفاها به ما اخطار داد كه از تكرار اين مسايل (درج عناوين مذهبي بر روي پيراهن ورزشكاران) جلوگيری كنيم، پس از قهرمانی احسان حدادی آنها نيز مجددا اخطار دادند تا اين كه روز دوشنبه كتبا به تمام تيم‌ها اين دستورالعمل را ابلاغ كردند. »

به عقیده کقاشیان، درج شعارهای مذهبی بر روی پيراهن ورزشكاران در مسابقات جهانی هيچ محدوديتی ندارد اما، متاسفانه به دليل نوع تفكرات خاص مذهبی در کشورهای عربی این دستور ابلاغ شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates