10.12.2006

یک فعال سیاسی بعد از شکنجه در اداره ی اطلاعات اردبیل، به بیمارستان منتقل شد

پیک ایران:
یک فعال حقوق بشری در اردبیل، روز شنبه بر اثر شدت جراحات ناشی از شکنجه به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش سایت «سلام دموکرات»، روز ۱٨ آذر ساعتِ دهِ صبح اداره ی اطلاعاتِ استان اردبیل طی تماس تلفنی با آقای فضائل عزیزان مبارز حقوق بشری، وی را به اداره ی اطلاعات “جهتِ پاره ای توضیحات” احضار می کند. آقای عزیزان بر روی روال قانونی احضار شهروندان جهت بازجویی پافشاری کرده و خواهان رویت حکمی از طرفِ دادگاه شده است. اما در جواب مأمورانِ اطلاعاتی او و خانواده اش را تهدید کرده و گفته بودند که اگر آقای عزیزان فوراً به اداره ی اطلاعات نرود، او و همسرش را بازداشت خواهند کرد. بدین ترتیب فضائل عزیزانبه اداره ی اطلاعات مراجعه می کند تا از آزار همسر خود توسط مأمورانِ حکومتی جلوگیری کند.
طبق گفته همسر عزیزان، وی در ساعت ۱۱ صبح به اداره ی اطلاعات رفته و به محض ورود مورد اهانت و ضرب و شتم مأمورین قرار گرفته و به دفتر رییس اداره برده می شود. در دفتر رییس اطلاعات استان اردبیل نیز رفتار خشونت آمیز همراهِ با اهانت ادامه پیدا کرده و در حین ضرب و شتم به او اخطار داده می شود که او باید از مصاحبه با رادیوها و رسانه ها و اطلاع رسانی از وضعیت فعالان و زندانیان سیاسی خودداری کند. عزیزان، علیرغم این برخوردها، به طرز رفتار وحشیانه ی رییس اطلاعات و مأمورانش اعتراض کرده و می گوید: “همین برخوردهای شماست که ما را وادار به افشاگری می کند”. در این زمان به دستور رییس اطلاعات اردبیل، عزیزان را به اطاقی برده و به صندلی بسته و به مدت یکساعت با دستگاه “شوک الکتریکی” او را مورد شکنجه قرار می دهند.
همسر وی گفته است ماه ها است که آن ها از طریق تلفن، تهدید به مرگ شده بودند و حتی عده ای به منزل آن ها مراجعه کرده و سعی داشتند با شکستن درب منزل وارد خانه شوند که به علت سر و صدا، همسایه ها بیرون آمده و با دیدن آن ها، متعرضین فرار می کنند.
طبق خبرهای بعدی، فضائل عزیزان در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده است. همسر وی اطلاع داد که دکتر مسئول رسیدگی به حال عزیزان، تأیید کرده که آسیب وارد شده به علت برق گرفتگی بوده و باعث شده است که او کنترل عضلاتِ خود را از دست داده و به همین دلیل دز حال حاضر قادر به راه رفتن و تکلم نمی باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates