08.12.2006

نشست اصحاب فرهنگ و سياست با اصلاح طلبان، كروبي: بايد از زمان باقي مانده نهايت استفاده را ببريم

خُسن آقا: کدام اصحاب فرهنگ!؟ اینها را باید اصحاب اسهال نامید! کسی که با اسهال طلب نشست و برخواست می‌کند اصحاب اسهال طلبی است نه اصحاب فرهنگ، اینها تحمیق کنندگان ملت هستند
ایلنا:
هريسي:
مجلس خبرگان رهبري همواره مظلوم بوده است

نشست اصحاب فرهنگ، هنر و سياست به ميزباني حجت الاسلام مهدي كروبي و با حضور كانديداهاي عضو ليست ائتلاف اصلاح طلبان سومين شوراي شهر تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا،” مهدي كروبي” در اين نشست با بيان اينكه زمان زيادي تا برگزاري سومين انتخابات شوراهاي شهر و روستا و چهارمين مجلس خبرگان رهبري باقي نمانده است، گفت: در فرصت باقي مانده جريان اصلاحات بايد تمام تلاش خود را براي تشويق مردم به منظور حضور در پاي صندوق‌‏هاي راي به كار گيرد.
كروبي با اشاره به اينكه ائتلاف خود سهم بزرگي در به دست آوردن پيروزي دارد، اظهارداشت: اگرچه از هم اكنون مشخص است كه جريان اصلاحات وارد يك رقابت نابرابر خواهد شد چرا كه از نظر امكانات وضعيت اين جريان قابل مقايسه با رقيب نيست، اما به دست آوردن پيروزي و رسيدن به اهداف تعيين شده غير ممكن به نظر نمي‌‏آيد.
وي از همه اصلاح طلبان خواست تا از زمان باقي مانده نهايت استفاده را ببرند و از امكاناتي كه در اختيار دارند براي تبليغ برنامه‌‏ها و آوردن مردم به پاي صندوق‌‏هاي راي از هيچ تلاشي فروگذار نكنند.
براساس اين گزارش،” احمد مسجد جامعي”، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و كانديداي اصلاح طلبان در سومين شوراي شهر تهران با اشاره به نيازها و مشكلاتي كه فراروي كلانشهر تهران قرار دارد، گفت: ما نبايد صرفاً مسايل كلانشهري مثل تهران را از ابعاد سياسي و اقتصادي مورد توجه قرار دهيم بلكه بايد به ابعاد فرهنگي و اجتماعي هم در تهران توجه ويژه‌‏اي داشته باشيم.
وي با اشاره به ائتلاف اصلاح طلبان در سومين شوراي شهر تهران، تصريح كرد: اين ائتلاف نشان داد اگر منسجم باشيم پيروزي دست نيافتني و غير ممكن نيست.
مسجد جامعي نقش اصحاب فرهنگ و هنر را در تشويق مردم براي تعيين سرنوشت‌‏ خود غير قابل انكار دانست و از اين قشر جامعه خواست تا در اين مقطع به وظايف خود عمل كنند.
در ادامه اين نشست “فاطمه راكعي” به نمايندگي از فعالان زن اصلاح طلب با تقدير از تلاش‌‏هاي سيد محمدخاتمي و مهدي كروبي- كه با گذشت از گلايه‌‏ها و نقدها به جريان اصلاحات- محوريت ائتلاف اصلاح طلبان را عهده دار شدند و بدين ترتيب باعث شدند تا جريان اصلاحات به وحدت و انسجام مطلوبي برسد، گفت: از اين پس وظيفه ماست كه با هوشياري و جديت در امور اين پيروزي را به نتيجه برسانيم.
راكعي نقش شوراي شهر به‌‏خصوص در كلانشهري نظير تهران را غير قابل اغماض خواند و گفت: گره بسياري از مشكلات مردم تهران به دست افراد متخصصي كه هم اكنون در ليست متعلق به ائتلاف اصلاح طلبان قرار دارند، باز خواهد شد.
وي همچنين از مردم خواست كه با حضور خود در انتخابات شوراها گام بلندي در توسعه كلان شهر تهران بردارند.
همچنين اسحاق جهانگيري، وزير سابق صنايع و معادن با تاكيد بر اينكه بسياري از مسائل اقتصادي از تصميمات و اقدامات مجموعه‌‏هايي نظير شوراي شهر و شهرداري‌‏ها به ويژه در شهرهاي بزرگ نشات مي‌‏گيرد، گفت: كسي نمي‌‏تواند منكر تاثيرگذاري مسايل اقتصادي- كه در كلانشهري نظير تهران جاري و ساري است- بدر ساير مناطق و شهرهاي كشور شود.
وي در همين راستا تصريح كرد: به عنوان مثال موضوع ساخت و ساز كه از نظر اقتصادي تاثيري قابل توجهي بر ركود يا عدم ركود ساير بخشهاي اقتصادي خواهد داشت. در صورتي كه ساخت و ساز از رونق برخوردار باشد به تبع آن ده‌‏ها صنعت در كشور از رشد و توسعه مناسب و قابل قبولي برخوردار خواهد بود و در صورتي كه بر اين بخش ركود حكم فرما باشد بسياري از بخشها با ركود مواجه خواهند بود.
جهانگيري با اشاره به موضوع فروش تراكم در تهران، گفت: تراكم فروشي منبع مطمئن و قابل قبولي براي تامين هزينه‌‏هاي شهرداري و مديريت شهري نخواهد بود چرا كه تراكم نيز روزي مانند نفت پايان خواهد يافت و آن وقت است كلانشهري نظير تهران با ميليون‌‏ها نفر جمعيت، مَفري براي حل مشكلاتش نخواهد يافت از اين روست كه شوراي شهر سوم و مديريت آينده شهرداري بايد چاره مناسبي براي تامين هزينه‌‏هاي شهرداري بيابد.
در ادامه اين نشست” آيت الله هاشم هاشم زاده هريسي” از كانديداهاي مورد حمايت اصلاح طلبان در چهارمين انتخابات خبرگان با اشاره به جايگاه مجلس خبرگان در نظارت بر وظايف نهاد رهبري، گفت: مجلس خبرگان همواره مظلوم بوده است به دليل اينكه اين مجلس و وظايف آن نه براي مردم شناخته شده است و نه حتي براي برخي از اعضاي خود مجلس خبرگان.
هاشم زاده هريسي با تاكيد بر اينكه مجلس خبرگان عالي‌‏ترين مرجع نظارتي در كشور محسوب مي شود، گفت: بالاتر از مجلس خبرگان، نهادي در كشور وجود ندارد، اما به نظر مي رسد كه با همه اين ويژگي‌‏ها اين نهاد عالي نظارتي آنچنان كه بايد و شايد جايگاه خود را نيافته است.
وي همچنين با اشاره به فرصتي كه تحت عنوان فرصت تبليغات در اختيار كانديداهاي خبرگان رهبري در صدا و سيما قرار مي‌‏گيرد، گفت: به نظر مي رسد در اختصاص زمان براي پخش ديدگاهها و نظرات كانديداهاي خبرگان در رسانه ملي رفتار عادلانه‌‏اي وجود ندارد چرا كه 10 دقيقه زماني كه براي طرح ديدگاههاي بنده در خصوص جايگاه مجلس خبرگان رهبري اختصاص داده شد همزمان بود با پخش مسابقات وزنه برداري بازيهاي آسيايي دوحه كه در آن يكي از ورزشكاران كشور صاحب مدال طلا شد بنابراين توجه بيشتري معطوف به آن موضوع بود.
در پايان اين نشست “عبدالرسول وصال”، مدير مسئول روزنامه آينده نو، به نمايندگي از مديران مسئول حاضر در جلسه با تشريح جايگاه شوراهاي شهر و روستا در نهادينه شدن دموكراسي اظهار داشت: هيچ گاه از ياد نمي‌‏بريم كه در جريان برگزاري اولين انتخابات شوراهاي شهر و روستا جريان تماميت خواه چه فضاي مسمومي را عليه اين نهاد نوپاي مدني راه انداختند.
وي تنها راه حفظ و حراست از اين نهاد نوپا را حضور مسئولانه و پر شور مردم در عرصه انتخابات دانست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates