07.12.2006

بشتابید! خر دجال را وارد معرکه کرده‌اند

رادیوفردا:
«جشن بزرگ هسته ای در راه است»
در حالی که رايزنی ها توسط اعضای دائم شورای امنيت برای تحريم ايران در جريان است، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران اعلام کرد که مسير اصلی در دستيابی به فناوری هسته ای طی شده و به زودی به پايان می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای احمدی نژاد که به استان مازندران در شمال ايران سفر کرده است خطاب به جمعيت حاضر گفته است: «در دهه فجر جشن بزرگ هسته‌ای را برپا می‌کنيم که اين به مدد ايستادگی شما ملت بزرگ و جوانان و ايثارگران است.»

رييس جمهوری ايران، برخی کشورهای غربی را مخالف رسيدن ايران به فناوری هسته ای دانسته و اظهار داشته که، « دليل مخالفت آن‌ها با هسته‌ای شدن ايران اين است که می‌دانند اگر يک ملت با فرهنگ به اين فناوری مجهز شود، جای خود را در بالاترين کشور‌های قدرتمند جهان باز می‌کند و ملت ايران نيز به يک ابرقدرت بلامنازع تبديل خواهد شد.»

شامگاه روز سه شنبه، گروه ۵+۱ که شامل پنج عضو دارای حق وتو در شورای امنیت، یعنی کشورهای آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به علاوه آلمان است در پاريس تشکيل جلسه دادند تا در خصوص راه های تحريم ايران به توافق دست يابند. اما بر اساس گزارش های رسيده، اين کشورها نتوانستند بر سر نحوه برخورد با پرونده اتمی جمهوری اسلامی به توافقی قطعی و نهايی دست يابند.

ديپلمات های اين گروه پس از پايان نشست پاريس، در واکنش های جداگانه ای ازدستيابی به ميزانی از توافق سخن گفتند، اما در عين حال تاکيد کرده اند که هنوز مسايل عمده ای وجود دارد که رسيدن به اجماع بر سر آنها نيازمند گفت و گوهای بيشتری است.

با اين حال، کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان سه کشور عمده اتحاديه اروپا در گروه ۵+۱ اعلام کردند که خواهان تصويب تحريم ها عليه ايران در قالب قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل تا پايان سال جاری ميلادی هستند.

روسيه در هفته های گذشته فشار آورده بود که طرح تحريم ها عليه ايران تعديل شود و به امکان حصول تفاهمی در اين زمينه اشاره کرده بود.

آمريکا، انگلستان، فرانسه و آلمان نسبت به برنامه هسته ای ايران ظنين هستند و بيم دارند که پس از ۱۸ سال برنامه مخفی اتمی جمهوری اسلامی، ایران در پی توليد سلاح های هسته ای باشد.

ايران همواره برنامه هسته ای خود را غيرنظامی و در راستای اهداف صلح آميز خوانده است.

مذاکرات ايران و آمريکا

رييس جمهوری ايران در سخنان خود همچنين به موضوع مذاکرات احتمالی ميان ايران و آمريکا اشاره کرده و گفته است که: «آن‌ها اول می‌خواستند برای ما شرط بگذارند که اين نشانه‌ روحيه‌ استکباری آن‌ها بود، ولی وقتی مقاومت ملت ايران را ديدند، برای حفظ آبروی خود از ما خواستند که تعليق را بپذيريم تا مذاکره صورت گيرد. اما امروز کار به جايی رسيده که به واسطه حمايت شما مردم، اين دولت ايران بود که اين‌بار شرط اين مذاکره را جبران خطای آن‌ها گذاشت.»

روز چهارشنبه، هیات بررسی اوضاع عراق به دولت آمريکا پيشنهاد کرده است برای حل بحران عراق با دو کشور سوريه و ايران، وارد گفت و گوی مستقيم شود.

اما همزمان، علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران به روزنامه آمريکايی واشينگتن پست گفت که «جمهوری اسلامی ايران تمايلی به همکاری با آمريکا در عراق ندارد مگر اين که دولت بوش جدول خروج نيروها از عراق را تدوين کند.»

آقای لاريجانی تصريح کرده که «در اين صورت، ايران دست ياری دراز، و ازنفوذ خود برای حل مسئله استفاده خواهد کرد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates