06.12.2006

دانشگاه زنده است/ تجمع بزرگ دانشجویان در روز دانشجو برگزار شد


ادوارنیوز:
تجمع بزرگ دانشجویی به مناسبت گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو با عنوان «دانشگاه زنده است» پیرو فراخوان دفتر تحکیم وحدت در صحن دانشگاه تهران با حضور بیش از یکهزار نفر از دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، در حالی که از صبح امروز تمامی درب های ورودی دانشگاه تهران بسته شده بود، جمعی از دانشجویان که در مقابل درب خیابان 16 آذر با شکستن این درب به جمع سایر دانشجویان پیوستند.

پس از تجمع دانشجویان در برابر سر در اصلی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب، نیروهای امنیتی و انتظامی با استفاده و استقرار چندین دستگاه اتوبوس شرکت واحد در برابر ضلع جنوبی دانشگاه مانع از توقف عابران و اتومبیل های عبوری و مردم عادی می شدند.

دانشجویان در این تجمع شعار می دادند : مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دانشجو دانشجو حمایت حمایت ، ستاره دانشجو مدال افتخار است ، آزادی مساوات، تحریم انتخابات .

در این تجمع آقایان تقی رحمانی، علی نیکو نسبتی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)، سعید حبیبی(عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)، مهدی امینی زاده (عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان)، علی سیاسی راد ( عضو سابق دفتر تحکیم وحدت) و بهروز کریمی زاده به سخنرانی پرداختند. همچنین در این تجمع بهزاد باقری بیانیه ای را از طرف فعالین چپ و سهراب کریمی بیانه دانشجویان کرد دانشگاه تهران قرائت کرد. و بیانیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت قرائت شد.

در این تجمع همچنین بیانیه های از سوی دکتر ابراهیم یزدی و دکتر ناصر زرافشان در جمع دانشجویان قرائت شد .

این تجمع ساعت 16 امروز درحالی به پایان رسید که نیروهای امنیتی و گارد ویژه ضد شورش کنترل خیابان های منتهی به دانشگاه تهران را در اختیار خود گرفته بودند .

همچنین محمد هاشمي دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در گفتگویی با ایسنا گفت: اين برنامه نشان داد عليرغم فشارهايي كه به مجموعه وارد مي‌شد و سال سختي كه جنبش دانشجويي سپري كرده بود، هزينه‌هايي كه به اين جنبش وارد شده بود كارساز نبوده و اين برنامه نشان داد كه فشار روي جنبش دانشجويي، كارساز نيست.

هاشمي افزود: خوشبختانه گرايشهاي فكري متفاوت هم حاضر بودند اگرچه بعضي تلاش كردند از اين فضا سوءاستفاده كنند و موج سواري كنند اما در مجموع كارنامه‌ي خوب اين تجمع نشان داد جنبش دانشجويي پس از يك سال سختي كه سپري كرده بود همچنان در دانشگاهها حاضر است و همانطور كه عنوان برنامه “دانشگاه زنده است” بود نشان داد كه واقعا دانشگاه زنده است.
تصاویر همین تظاهرات
تصاویر دیگر
باز هم تصویر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates