06.12.2006

ناگفته‌هاي اسلام آوردن جاسوس روسي از زبان پدر

خُسن آقا: باید هم آدم مرده به اسلام روی بیاورد، آخه آدم زنده مگر کونش می‌خوارد که مسلمان بشود!؟
این آخوندها برای مشروعیت بخشیدن به دینشان از هیچ حقه بازی کوتاهی نمی‌کنند!
بازتاب: پدر «الكساندر ليتويننكو» عامل پيشين سازمان اطلاعاتي روسيه اعلام كرد، پسرش كه بر اثر تشعشعات هسته‌اي در لندن جان سپرد در بستر مرگ به اسلام گرويد و خواست كه پيكر وي بر اساس قوانين اسلام به خاك سپرده شود.

به گزارش فارس، «والتر ليتويننكو» روز گذشته به روزنامه كامرسانت روسيه گفت: «الكساندر هنگامي كه در آغوش من در بيمارستان در حال احتضار بود اين درخواست را مطرح كرد.»

وي افزود: «پسرم به من گفت كه مي‌خواهد بنا بر رسوم اسلام به خاك سپرده شود. من به او گفتم كه پسرم، حتما خواست تو اجرا خواهد شد.»

پدر اين جاسوس سابق روسي كه روز پنجشنبه در بيمارستان لندن جان سپرد، اعلام كرد: «ما هم‌اكنون در خانواده خود يك عضو مسلمان داريم و دخترم با يك مرد مسلمان ازدواج كرده است و مهمترين نكته در اسلام اعتقاد به خداوند متعال و وحدانيت الله است.»

ليتويننكو قبل از مرگش و سه هفته قبل از اين كه توسط تشعشعات راديواكتيوي پلوتونيوم 210 مسموم شود، شهروندي انگليس را كسب كرد.
وي كه يكي از منتقدين كرملين بود، ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه را متهم كرد كه دستور مرگ آرام و سازمان‌يافته او را صادر كرده است.

اين امر همچنين به تيرگي روابط روسيه و انگليس منجر شد. با اين حال كرملين اتهامات عليه خود را رد كرده و متعهد شده همكاري كاملي با تحقيقات انگليسي‌ها داشته باشد.
همچنين گمانه‌زني‌هايي درباره دخالت برخي از عوامل تندرو و خشن اطلاعاتي روسيه در مرگ ليتويننكو در گزارش‌هاي رسانه‌اي اخير مطرح شده است.

«جان ريد» وزير كشور انگليس روز گذشته اعلام كرده بود تحقيقات درباره مسموميت اين عامل اطلاعاتي پيشين روسيه گسترده‌تر خواهد شد.
وي به شبكه اسكاي تي‌وي گفت: «پليس مسير تحقيقاتي را در هر كجا كه باشد، چه در داخل و چه در خارج روسيه دنبال خواهد كرد.»

يكي از منابع پليس انگليس نيز به خبرگزاري «رويترز» گفته بود كه بازرسان انگليسي ممكن است به مسكو پرواز كنند تا با شاهديني كه با ليتويننكو قبل از مرگ وي ديدار كرده بودند، گفت‌وگو كنند.

ليتويننكو يكي از عوامل اداره ضداطلاعات سازمان «كا گ ب» بود كه بعداً به سرويس امنيت فدرال (اف‌اس‌بي) پيوست. اين سرويس جايگزين كاگ‌ب براي رسيدگي به تهديدات داخلي شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates