05.12.2006

رقصی که دار و دسته بازتاب را به آتش مشیده!!

فیلم رقص:
آخرين پاسخ «بازتاب» به مدافعان رقص

به رغم پخش بخشي از رقص و آواز زنان در افتتاحيه بازي‌هاي دوحه، تعدادي از گماشتگان رسانه‌اي باز هم به انكار اجراي برنامه رقص و آواز در حضور رئيس‌جمهور در افتتاحيه بازي‌هاي آسيايي پرداختند.

اين گروه كه تا پيش از اين، حضور رئيس‌جمهور را در برنامه نمايشي مربوط به تاريخ قطر پذيرفته بودند، پس از انتشار بخشي از صحنه‌هاي رقص همين برنامه، مدعي شدند كه دكتر احمدي‌نژاد در اين زمان نيز در ورزشگاه حضور نداشته است.

با اين حال گماشتگان يادشده، حضور رئيس‌جمهور را در زمان اجراي برنامه خانم «ام‌ …» پذيرفته‌اند و اين برنامه را اجراي دكلمه! خانم محجبه عنوان كرده‌اند.

«بازتاب» به عنوان آخرين پاسخ به فحاشي‌هاي گماشتگان، اقدام به انتشار توضيحات ذيل مي‌كند و به رغم آماده بودن فيلم رقص و آواز اين خانم محجبه، بنا بر توصيه برخي بزرگان مبني بر جلوگيري از تضعيف بيشتر جايگاه مسئولان، از پخش آن صرف نظر كرده ، اما به مقامات مسئول توصيه مي‌كند فيلم دكلمه!! اين خانم را جهت استفتا از حلال بودن، به علماي مورد وثوق خود ارائه كنند.

1ـ كليه تصاوير فيلم پخش شده در «بازتاب» مربوط به فاصله زماني آغاز رسمي افتتاحيه بازي‌ها با حضور امير قطر و ديگر مقامات سياسي مدعو از جمله دكتر احمدي‌نژاد تا زمان رژه است و بنا بر تصاوير موجود و تأييد مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهو، دكتر احمدي‌نژاد در اين فاصله زماني (بيش از دو ساعت) در ورزشگاه حضور داشته است.

2ـ «بازتاب» از انتشار فيلم صحنه‌هاي رقص و آواز پس از رژه به دليل ترديد در مورد حضور رئيس‌جمهور در اين زمان و همچنين محذورات شرعي، خودداري كرده است.

3ـ در اين مراسم علاوه بر رقص و آواز، اقدام به سرقت مضامين فرهنگي و ميراث تاريخي تمدن ايراني و شيعي از سوي مسئولان قطري شده است كه سكوت دولت ايران در برابر اين اقدام نيز پسنديده نيست. هرچند «بازتاب» بلافاصله پس از مراسم افتتاحيه، در گزارش مستقلي به اين موضوع پرداخته است.

4ـ رويكرد انكار مسائل بديهي و اظهارات خلاف واقع علني متأسفانه در حال تبديل به فرهنگ براي برخي مسئولان و وابستگان آنان است كه پس از انتشار فيلم ملاقات رئيس‌جمهور با آيت‌الله جوادي آملي، براي نخستين بار به وقوع پيوست.

5ـ «بازتاب» بنا بر مصالح جامعه قصد انتشار مطلب ديگري را درباره اين موضوع ندارد و تصميم‌گيري درباره ادامه شركت مسئولان كشور در اين‌گونه مراسم‌ها را در صلاحيت مقامات عالي‌رتبه نظام ارزيابي مي‌كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates