04.12.2006

حمایت هاشمی از ائتلاف اصلاح‌طلبان

خُسن آقا: یقینا این یک بدهه بستان بین پدر خوانده هاشمی و اسهال طلبان هست به این صورت که پدرخوانده از اسهال طلبان در انتخابات شوراها حمایت خواهد کرد و اسهال طلبان هم در راه یافتن رسماجانی به خبرگان او را یاری خواهند رساند

آفتاب ـ‌ منابع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر می‌دهند که اکبر هاشمی رفسنجانی صراحتاً از لیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و رستا حمایت کرده و نسبت به کلیت این لیست موضع حمایتی دارد.

یک منبع موثق در حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به اینکه «هاشمی وارد جزییات نشده و در مورد اشخاص و اسامی حرفی نداشته‌» اظهار داشت: «هاشمی رفسنجانی نسبت به کلیت این لیست موضع حمایت داشته و عموما این فهرست را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و رستا مثبت ارزیابی می‌کند».

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این خصوص آیا رایزنی‌هایی میان شخصیت‌های کلیدی از جمله آقایان کروبی و هاشمی و خاتمی صورت گرفته‌است یا خیر گفت: «جلساتی برای رایزنی و هماهنگی به ویژه میان آقای هاشمی و آقای کروبی در این خصوص تشکیل شده و عموما تبادل نظر و مشورت همواره میان این دو وجود دارد. آقای خاتمی نیز همواره ارتباط خود را حفظ کرده‌اند.»

گفتنی است سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق و نفر اول مجمع روحانیون مبارز فعالیت آشکاری را در جهت تهیه لیست واحد اصلاح طلبان صورت داده و حتا برای اعمال نظر برخی از گروه‌های دارای وزن کمتر برخی از تیم‌ها را جهت رایزنی با آنان تعیین کرده بود. این تیم با برخی از گروه‌ها مذاکره کرده و پس از آن نتایج را به خاتمی اطلاع داده است. همزمان با نهایی شدن لیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز محمد خاتمی نخستین عکس دسته جمعی و تبلیغاتی را با کاندیداهای اصلاح طلبان گرفت.

مهدی کروبی نیز علیرغم آنکه اعلام کرده ‌بود قصد ائتلاف ندارد با حفظ نام حزب اعتماد ملی با ائتلاف اصلاح طلبان همسویی نشان داد. این منبع آگاه در حزب کارگزارن سازندگی در پایان بر نقش محوری کروبی در تهیه لیست واحد برای اصلاح طلبان تاکید کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates