03.12.2006

تلاش نمایندگان محافظه کار برای تمدید دوره مجلس هفتم

خُسن آقا: آخوندها روز به روز بیشتر جای پای خود را سفت می‌کنند. یکی نیست اصلا از اینها بپرسد چرا این انتخابات!! مسخره را بر نمی‌دارید تا همه خیالشان راحت شود. اینها همه چیزی بجز شعبده بازی آخوندی نیست.
رادیوفردا: نمايندگان مجلس محافظه کار ايران روز يکشنبه به فوريت طرحی رای دادند که هدف آن تمديد دوره فعاليت مجلس هفتم تا سال ۱۳۸۸ است.

طراحان اين طرح گفته اند که هدف از ارايه چنين پيشنهادی، کاهش «هزينه های سياسی ، اجتماعی و مالی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران» است که در صورت تجميع و برگزاری همزمان اين دو انتخابات «در جهت يکپارچگی روند اعمال قوه مقننه و مجريه موثر» است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران ،ايلنا، «يوسفيان مولا»، نماينده آمل و از طراحان اين طرح در لزوم فوريت آن گفته است : با توجه به اينکه زمان برگزاری انتخابات مجلس با رياست‌‏جمهوری به فاصله حدود يک سال برگزار می‌‏شود، نمايندگان مجلس زمانی دوره خود را آغاز می‌‏کنند که تقريبا يک‌‏سال به پايان دوره رياست‌‏جمهوری باقی مانده است.

وی اين موضوع را موجب تضعيف بخش نظارتی مجلس خواند و گفت: با همزمان شدن اين انتخابات بسياری از معضلات موجود ناشی از حواشی و روند انتخابات به حداقل می‌‏رسد.

طرح ” تجميع انتخابات رياست جمهوری دهم با انتخابات دوره هشتم مجلس ” از سوی ۲۰۲ نماينده مجلس به امضاء رسيد ولی ۱۵۳ نفر از آنها به اين مصوبه رای دادند.

چندی پيش نيز نمايندگان مجلس با تصويب قانونی خواستار تجميع انتخابات سومين دوره شوراها و چهارمين دوره انتخابات خبرگان شدند که بدنبال تصويب آن، قرار است دو انتخابات ياد شده در روز ۲۴ آذرماه سال جاری در ايران برگزار شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates