02.12.2006

فرهنگ شیون و خودزنی امت شله زردخور در تلویزیون شله زردی

ایسنا: يك روانشناس:‌ شدت عزاداري قسمت گذشته سريال «زير تيغ» بيش از اندازه بود
بهتر است برنامه‌هاي تلويزيون به تخليه‌ي درگيري‌ها مردم فكر كند

يك روانشناس گفت: مدت زمان، شدت و حدت نشان دادن سوگ و عزاداري در قسمت گذشته سريال «زير تيغ» بيش از اندازه بود.

فيروز آرين در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درگيري فكري، اشتغال ذهني روز بعد، به همراه مرور آن، افسردگي، غم و اندوه را از مهمترين تبعات نشان دادن عزاداري به شكل رئال در سريال‌ها و فيلم‌ها دانست و تاكيد كرد: البته سوگ جز فرايند قصه است و بايد باشد اما ميزان و شدت آن بايد در نظر گرفته شود.

وي افزود: مردم به اندازه كافي درگير مسائل جامعه، زندگي، اقتصاد و غيره هستند و بهتر است برنامه‌هاي تلويزيوني درگيري‌ها را تخليه كند نه اين كه آن‌ها را تشديد كند.

آرين با بيان اين مطلب كه قطعا با توجه به ميزان ارتباط عاطفي اين دو خانواده در سريال «زير تيغ»، بيننده بايد تحت تاثير قرار بگيرد. گفت: اما اين تحت تاثير قرار گرفتن نبايد به اين شدت باشد؛ من فرداي پس از پخش سريال «زير تيغ» دقت كردم كه افراد مختلفي ماجراي سريال را براي هم تعريف مي‌كنند كه بيشتر به معناي خالي كردن باري بود كه بر روي دوششان گذاشته شده است.

اين روانشناس ادامه داد: ‌با توجه به بازي بازيگران حرفه‌يي و زبردست در سريال«زيرتيغ»، تاثيرگذاري‌اش بيشتر بود.

آرين، صدا و سيما را از ابزاريي دانست كه از آن مي‌توان در جهت افزايش نشاط استفاده كرد و گفت: متاسفانه اغلب انتقادها به برنامه‌هاي شاد و نشاط ‌انگيز تلويزيون است. در حالي كه هيچ‌گاه به سريال‌هاي درام كه تا اين حد احساسات مخاطب را بر مي‌انگيزد انتقاد نمي‌شود.

وي در پايان با اشاره به كم بودن نشاط در جامعه اظهار كرد: بهتر است سريال‌هاي تلويزيون به مردم انرژي بدهد نه اين كه انرژي آن‌ها را بگيرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates