02.12.2006

استقبال پلي تكنيكي از وزير علوم در هفته دانشجو : دانشجويان وزير علوم را به کلاس درس راه ندادند

پیک ایران:
خبرنامه اميركبير: صبح امروز شنبه 11 آذر ماه، جمعي 50 نفره از دانشجويان دانشگاه صنعتي امير کبير در مقابل درب کلاس وزير علوم(زاهدي) که قرار بود ساعت 8 صبح در دانشکده رياضي اين دانشگاه تشکيل شود تجمع کردند.
دانشجويان حاضر در تحصن امروز، پلاکاردهايي با مضامين اعتراضي نسبت به سياست هاي وزارت علوم در ايجاد محدوديت براي دانشگاه ها و دانشجويان و تصاوير ياشار قاجار و روزبه رياضي (دانشجويان سه ستاره پلي تکنيک)، متين مشکين (دانشجوي اخراج شده دکتراي پلي تکنيک)، کيوان انصاري (دانشجوي بازداشت شده دکتراي پلي تکنيک) و علي عزيزي، عباس حکيم زاده و مجيد توکلي (دانشجويان تعليق خورده و ممنوع الورود پلي تکنيک) را به ديوار هاي مجاور کلاس نصب کردند.
وزير علوم با مشاهده اين وضعيت ترجيح داد با دانشجويان روبرو نشود و همراهان وي، او را به مکاني بيرون از دانشگاه منتقل نمودند.
زاهدي از ابتداي سال تحصيلي جاري با استفاده از رانت وزارتخانه و در حالي که به وضوح صلاحيت و شايستگي علمي عضويت در هيئت علمي دانشگاه صنعتي امير کبير را ندارد، با فشار رياست دانشگاه به ارائه واحد درسي در دانشکده رياضي اين دانشگاه پرداخته است.
اين در حالي است که تنها در همين دانشگاه امير کبير دو دانشجوي حائز صلاحيت علمي تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد امکان ثبت نام را نيافته اند. همچنين دو دانشجوي دکترا که هر دو رزومه علمي به مراتب پربارتري نسبت به وزير دارند يکي توسط خود وزارت علوم و ديگري توسط همکاران امنيتي آن از ادامه تحصيل بازمانده اند. سه دانشجوي فعال انجمن اسلامي نيز با دريافت حکم هاي انضباطي با تعليق از تحصيل روبرو شده اند.
يکي از شرکت کنندگان اين تحصن با بيان اين مطلب که تحصن امروز توسط « کميته دفاع از حق تحصيل» وابسته به انجمن اسلامي دانشجويان پلي تکنيک تدارک ديده شده است اعلام کرد: مادامي که فرد نالايقي همچون زاهدي که دانشجويان بسياري را به ناحق از تحصيل و امکان عضويت در هيئت هاي علمي بازداشته است بخواهد با رانت دولت به عضويت در هيئت علمي پلي تکينک در آيد برنامه هايي از اين دست را ادامه خواهيم داد.
گفتني است پيش از آن كه محمود احمدي نژاد پست رياست جمهوري را در اختيار بگيريد، به همين شيوه و با اعمال نفوذ دكتر رهايي، رئيس انتصابي دانشگاه اميركبير، در دانشكده مهندسي عمران دانشگاه اميركبير، احمدي نژاد به عنوان استاد مدعو به ارائه واحد درسي مي پرداخت. برخي نزديكي بسيار زياد احمدي نژاد و رهايي را عامل اين مسئله مي دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates