28.11.2006

احضار وزير اطلاعات به مجلس : سفارت كانادا تعطيل شود

پیک ایران:
باشگاه خبرنگاران جوان : نمايندگان مي گويند: وزير اطلاعات به مجلس احضار خواهد شد و مجلس در مورد جاسوسي اين سفارتخانه در تهران تحقيقاتي خواهد داشت و در صورتي كه اين مساله اثبات شود بايد لانه جاسوسي دوم در تهران تعطيل شود.
يك نماينده مجلس گفت:‌ وزير اطلاعات به مجلس احضار مي شود و مجلس در مورد جاسوسي اين سفارتخانه د رتهران تحقيقاتي خواهد داشت ، در صورتي كه جاسوسي اين سفارتخانه در تهران اثبات شود نمايندگان مصممند كه سفارت كانادا به عنوان لانه جاسوسي دوم تعطيل شود.
آرين منش نماينده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: وزارت امور خارجه به عنوان مسئول اصلي اين كار نسبت به اين موضوع بايد جدي عمل كند.
وي با تاکيد بر اينکه كميسيون امنيت ملي مجلس نسبت به مواردي كه بر عليه منافع ملت باشد بي تفاوت نخواهند ماند افزود: اگر قرار باشد كه كشور كانادا جاي آمريكايي ها را در ايران بگيرند برخورد جدي مي کنيم.
احمد بزرگيان نماينده مردم سبزوار نيز با اشاره به اينکه كانادا در چند سال اخير رفتار نامعقولي در قبال ايران داشته گفت: معتقدم كانادا پا را فراتر از گليم خود گذاشته و اگر ثابت شود سفير كانادا در ايران كار خلاف عرف ديپلماتيك انجام مي دهد قطعا با برخورد شديد نمايندگان مجلس روبرو خواهد شد.
در همين حال حاجي بابايي عضو هيات رئيسه مجلس نيز با تأكيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران در رابطه با فعاليت سفارت كانادا در ايران تجديد نظر خواهد کرد افزود:سفارت كانادا به نيابت از لانه جاسوسي عمل مي‌كند و اين براي ملت ايران قابل قبول نيست.
وي تصريح کرد:كانادا متحد آمريكاست و در طول چند سال اخير بر عليه منافع ملي ايران قدم برداشته است و بارها كينه توزي خود نسبت به ايران را نشان داده است.
موسي قرباني عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز با اشاره به اينکه وزارت اطلاعات و قوه قضاييه بايد جاسوسي سفارت كانادا در ايران را بررسي کنند تصريح کرد:در چند سال اخير يكسري شيطنت ها و تحركات غير منطقي را از کشور کانادا ديدم که اگر پس از بررسي ها به اين نتيجه رسيديم كه سفارتخانه اين کشور به صورت يك جانبه عمل مي كند مسلماً برخورد قاطع خواهيم كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates