27.11.2006

پلی تکنیک برای دومین روز پیاپی ناآرام بود

رادیوفردا: دانشگاه صنعتی امير کبير ( پلی تکنيک ) روز يکشنبه ۵ آذرماه برای دومين روز پياپی نا آرام بود. دانشجويان اين دانشگاه در اعتراض به مرگ سه دانشجو در کمتر از ۱۰ روز گذشته، تجمع کردند.

به نوشته وب سايت «ادوارنيوز» ، توحيد غفارزاده، دانشجوی دانشگاه سبزوار، هفته گذشته به دست يکی از دانشجويان بسيجی کشته شد.

در اين چند روز مشکات راد نيز در حادثه ای در استخر دانشگاه علم و صنعت به هنگام گذراندن درس تربيت بدنی به علت سکته قلبی از دنيا رفت.

شفيع رضايتی، دانشجوی حسابداری دانشگاه علامه نيز بر اثر سکته قلبی درگذشت. برخی دانشجويان تاخير مسوولان در درخواست آمبولانس را ، علت اصلی مرگ وی عنوان کرده اند.

اعتراض روز يکشنبه دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک پس از آن شدت گرفت که مسوولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری جمهوری اسلامی ، توحيد غفار زاده ، دانشجوی سبزواری را عامل ايجاد مزاحمت اعلام کردند و گفتند دانشجوی بسيجی که با وی درگير شده ، تنها به وظيفه اش عمل کرده است.

همچنين علی عزيزی ، عباس حکيم زاده و مجيد توکلی، سه تن از دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک در اعتراض به حکم کميته انضباطی مبنی بر محروميت از تحصيل و ممنوع الورود شدن خود به دانشگاه، روز شنبه در حياط دانشگاه پلی تکنيک تحصن کردند.

رياست دانشگاه پلی تکنيک ورود اين يه دانشجو را به دانشگاه «ممنوع» اعلام کرده بود اما اين دانشجويان توانستند با حمايت دانشجويان ديگر روز يکشنبه به دانشگاه وارد شوند.

علی عزيزی، نايب دبير انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک در مصاحبه ای با خبرگزاری ايلنا گفت: «من به همراه مجيد توکلی، مدير مسوول نشريه خط صفر و عباس حکيم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنيک پس از قطعی شدن احکام کميته انظباطی مبنی بر محروميت از تحصيل، به دانشگاه ممنوع الورود شديم که روز شنبه با تحصن در ورودی دانشگاه به اين تصميم اعتراض کرديم.»

به گفته دانشجويان ، پس از تحصن امروز در دانشگاه پلی تکنيک، انتظامات دانشگاه با دانشجويان درگير شده و در اين درگيری تعدادی از دانشجويان مصدوم شده اند.

دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک خواستار برگزاری يک جلسه پرسش و پاسخ درباره درگيری روز يکشنبه، با معاون دانشجويی دانشگاه پلی تکنيک هستند اما هنوز مسوولين دانشگاه پاسخی به اين درخواست نداده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates