26.11.2006

مسؤولان دولتی و نظامی حمایت کردند «دفاع سیاسی» بسیج در انتخابات

خُسن آقا: چه لذت بخش است وقتی که آقایان برای کسب قدرت مطلق به جان هم می‌افتند. این روند غیرقابل بازگشت است و به زودی نظامیان و آنهایی که بر نیروهای SS (بسیجی) کنترل دارند سر دیگران را گوش تا گوش خواهند برید.
آفتاب:«مصطفی پورمحمدی» وزیر كشورطی سخنانی در همایش «بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی» با دفاع از فعالیت بسیج در عرصه انتخابات، حضور بسیج را «موجب امنیت و سلامت انتخابات» خواند و گفت که « بسیج، نیرویی مردمی و بهره‌مند از شور حماسی است كه به جامعه نشاط سیاسی می‌دهد». اظهارات پورمحمدی درحالی بیان می‌شود که برخی نامزدهای انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و حامیان آنها، نسبت به فعالیت‌های بسیج در آن انتخابات بشدت منتقد بودند و آن را در تعارض با قوانین موجود و نیز دستورات رهبر فقید انقلاب مبنی بر منع دخالت نظامیان در انتخابات می‌دانستند.

همچنین،لایحه اخیر نظام جامع انتخابات که ازسوی وزارت کشور تهیه شده و در آن، مسؤولیت‌هایی برای بسیج در انتخابات درنظر گرفته شده، مورد انتقاد احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف قرار گرفته‌است. با این حال، اظهارات وزیر کشور حکایت از حمایت دولت از فعالیت‌های انتخاباتی بسیج دارد.

پورمحمدی در ادامه سخنانش در این همایش،به تبیین دلایل ضرورت فعالیت بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و از جمله انتخابات پرداخت.

وزیر کشور عامل اصلی توسعه، را «توسعه انسانی» دانست و گفت: برجسته‌ترین نمونه توسعه انسانی، همین انسان‌های بسیجی هستند. بسیج، مدرسه عشق و پیشقراول فرهنگی است كه ما به دنیا ارائه می‌دهیم و خوشبختانه امروز خواهان زیادی در گوشه و كنار دنیا پیدا كرده‌است. باید تلاش كنیم این روح بلند و جریان زلال در جامعه ما عمیق‌تر شود و اوج بگیرد.

وزیر كشور در ادامه خبر داد که تعداد نیروهای بسیجی آنچنان افزایش پیدا كرده كه «ما نمی‌توانیم امكانات كامل در اختیار آنها قرار دهیم».

وی ابراز امیدواری کرد که «برای سال آینده با آهنگی قوی‌تر و حجمی وسیع‌تر، طرح‌های جامع‌تری سفارش داده‌شود تا با بودجه‌های طراحی‌شده ماموریت‌ها و رسالت‌ها را به بهترین شكل ارائه دهیم».

رویکرد بسیج در انتخابات خبرگان و شوراها
از سوی دیگر، سردار«علیرضا افشار» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد كل نیروهای مسلح عصرشنبه طی سخنانی در كانون فرهنگی بسیج آذربایجان شرقی در تبریزاز ضرورت حضور فعال نیروهای بسیج در دو انتخابات پیش‌روی خبرگان و شوراها سخن گفت.

وی در سخنانش «دفاع سیاسی» را جزو وظایف بسیج دانست و افزود که سیجیان باید با هوشیاری در صحنه‌های سیاسی حضور پربار داشته باشند.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت که برای بسیجیان فرض است برای توجیه هرچه بیشتر مردم جهت شركت در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری تلاش مضاعف كنند.

سردارافشار، شركت در انتخابات خبرگان رهبری را «وظیفه شرعی» دانست و خاطر نشان كرد: «حكومت اسلامی مشروعیت خود را از پشتوانه آرا مردمی به دست می‌آورد و همین امر ضرورت حضور حداكثری مردم در انتخابات را بیشتر می‌كند».

این مقام ستادكل نیروهای مسلح، بااشاره به همزمانی انتخابات شوراها و خبرگان اظهارداشت: باید در انتخابات شوراها نیز ملاك داشتن ویژگیهای بسیجی از سوی كاندیدا از جانب مردم مد نظر باشد.

سردارافشار، «داشتن تفكر،فرهنگ بسیجی و اخلاص» را ازخصیصه‌های یك كاندیدای صالح برای شوراهای اسلامی ذكر كرد و افزود: «صداقت، صفا، ساده زیستی و ولایی بودن از دیگر شاخصه‌های مهم یك كاندیدای خوب برای حضور در شوراست كه نباید رای‌دهندگان از آن غافل شوند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates