25.11.2006

افشاگری تایم درباره مداخله ایران در لبنان!

آفتاب: منابع اطلاعاتی اسرائیل و عربستان سعودی مدعی شده‌اند که با وجود تلاش‌های صلحبانان سازمان ملل برای برقراری آرامش در لبنان و تلاش‌های ارتش این کشور برای جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات به لبنان، ایران همچنان از طریق سوریه به تسلیح حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد.

مجله آمریکایی تایم در گزارشی با اشاره به اینکه دیپلمات‌های غربی در بیروت نیز این خبر را تایید کرده‌اند نوشت: «مقامات نظامی اسرائیل در تل‌آویو می‌گویند که حزب‌الله لبنان در حدود نیمی از ذخیره موشکی قبل از جنگ 34 روزه را درباره پر کرده است ولی دیپلمات‌های غربی در بیروت می‌گویند که حزب‌الله ذخیره موشکی خود را به 20 هزار فروند موشک رسانده است».

منابع مذکور به مجله تایم گفته‌اند: «باوجودی که نیروی هوایی اسرائیل بارها جاده‌های بین سوریه و لبنان را بمباران کرده ایرانی‌ها همچنان به تجهیز حزب‌الله از طریق سوریه ادامه می‌دهند».

بنابر گزارش تایم منابع اطلاعاتی عربستان سعودی مدعی شده‌اند که دولت ایران از طریق عوامل خود در سوریه اقدام به توزیع محموله‌های تسلیحاتی و ‌آنچه به ادعاهای آنها مجموعه‌های موشکی بوده کرده است.

تایم در ادامه گزارش خود مدعی شده است که تسلیحات مذکور از طریق کامیون از پایگاه‌های مخفی از کنار مرزها به لبنان انتقال یافته‌اند. در همین خصوص دیپلمات‌های غربی می‌گویند که استقرار 8 هزار نیرو توسط ارتش لبنان در طول مرزها قاچاقچیان اسلحه را مجبور به استفاده از گذرگاه‌های کوهستانی به جای عبور از جاده‌هایی کرده است که به شدت کنترل می‌شوند.

گزارش تایم در حالی منتشر شده که مقامات رسمی ایران و سوریه همواره ادعاهای غرب در خصوص حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مبارزه منطقه (عراق و لبنان) را تکذیب کرده‌اند و در راستای برقراری نظم و آرامش در منطقه با سران کشورهای مذکور نیز همکاری کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates