24.11.2006

انفجار دفتر “مقتدي صدر” در شهر بعقوبه

بازتاب:
شبكه تلويزيوني العراقيه روز جمعه كرد كه افراد مسلح صبح روز جاري دفتر صدر وابسته به “مقتدا صدر” را در مركز شهر بعقوبه در شمال بغداد منفجر كردند.

به گزارش ایرنا، به گفته شاهدان عيني و مقام امنيتي عراقي افراد مسلح به دفتر صدر كه در بازار بعقوبه در مركز شهر واقع است، حمله كردند.

به گفته اين شبكه افراد مسلح سه بمب در داخل دفتر كار گذاشته و آن را منفجر كردند كه در نتيجه اين انفجار ساختمان مذكور آسيب ديد.

پليس عراق همچنين اعلام كرد كه نيروهاي آمريكايي و عراقي بامداد امروز به دفتر صدر حمله كرده و پنج نگهبان را دستگير كردند.

جريان صدر نمايندگان خود را از پارلمان خارج مي‌كند
جريان صدر تهديد كرد، در صورتي كه نوري مالكي نخست وزير عراق در اردن با جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا ديدار كند، اين جناح عضويت خود را در پارلمان به حال تعليق در مي آورد.

به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره قطر، تهديد جناح صدر پس از آن صورت گرفت كه قرار است جرج بوش رئيس‌جمهور آمريكا هفته آينده با نوري المالكي نخست‌وزير عراق در اردن ديدار و درباره تحولات عراق گفتگو كند.
رهبران آمريكا و عراق در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند كه منتظر گزارش جيمز بيكر وزير امور خارجه اسبق آمريكا هستند كه در حال حاضر در راس گروهي سرگرم بررسي تحولات عراق است.

گفته مي‌شود وي در گزارش خود كه در ماه دسامبر به كاخ سفيد ارائه خواهد كرد از آمريكا خواهد خواست براي تامين امنيت عراق دست ياري به سوي ايران و سوريه دراز كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates