22.11.2006

با دستور وزارت اطلاعات / مراسم فروهرها حتی در خانه خودشان نیز ممنوع شد

ادوارنیوز: برگزاری مراسم بزگداشت شهیدان پاینده وطن، داریوش و پروانه فروهر که قرار بود امروز در خانه شخصی آنان برگزار شود، از سوی وزارت اطلاعات و با ابلاغ به پرستو فروهر، ممنوع اعلام شد .

پرستو فروهر فرزند فروهرها در گفتگویی با صدای آلمان گفت : دیروز وقتی به من چنین ابلاغی شد، گفتم من نمی‌دانم، دو آدم را به آن شکل کشتند، آنچه از اسناد سیاسی زندگی‌شان بود، دستنوشته‌هایشان بود از خانه‌‌ی‌شان غارت کردند و بردند، هر چه من دوندگی کردم پس ندادند، پرونده قتل‌شان به چنان سرانجامی رسید که هیچیک از عاملین قضیه معرفی نشدند، حتا، یک کتاب ما خواستیم در مورد زندگی اینها چاپ بکنیم، بعد از سانسورهای متعدد آخرسرهم به ما مجوز ندادند. آخر نام اینها باید پاک بشود از صحنه‌ی تاریخ این مملکت؟ این آدمهایی که صرفا برای سربلندی و آزادی این مملکت زندگی کردند و جانشان را دادند، حتا دو ساعت در طول سال حق این را که در خانه‌ی خودشان بزرگ داشته بشوند، ندارند. منهم واقعا نمی‌دانم که در مقابل این ظلم چه باید بگویم.

وی افزود : این مراسم طبق تمام سالهای گذشته نه تنها از سوی ما وابستگان خانوادگی آن دو عزیز، بلکه از سوی چهره‌های سیاسی‌ـ اجتماعی این جامعه اعلام شده و متاسفانه همانطور که در آن اطلاعیه شما خوانده‌اید، اینها صبر کردند تا ما اعلام عمومی بکنیم، در روزنامه‌ها چاپ شد و بعد از آن اعلام ممنوعیت کردند. من نمی‌دانم چرا قبل از آن نگفتند. من که از پانزدهم این تقاضانامه را داده بودم! اگر قرار بود ممنوع بشود، خب، قبلش می‌گفتند تا ما چاره‌ی دیگری بیاندیشیم. ولی بعد از اینکه دعوت انجام شد اظهار کردند و ممنوعیت را به صورت ‌کامل به من ابلاغ کردند.

پرستو فروهر گفت : در سالهای گذشته، در سالهای اولیه به ما مکان عمومی در مسجد فخر در نزدیکی خانه‌ی پدر و مادرم می‌دادند. پدر و مادرم در این محله‌ی قدیمی سالهای سال بود که ساکن بودند. علاقه داشتند به این محله‌ی قدیمی هدایت و فخرآباد. ما می‌خواستیم در همین محله مراسم‌شان برگزار بشود. بعد از آن ممانعت کردند. سالی در خانقاه صفی‌علیشاه گرفتیم که با هجوم نیروهای فشار متاسفانه روبه‌رو شد. بعد از آن در حسینه‌ ارشاد گرفتیم و در طی دو سال گذشته به ما مکان عمومی برای برگزاری این مراسم دیگر ندادند و ما در خانه این مراسم را برگزار می‌کردیم که امسال اینهم حتا ممنوع شد.

پرستو فروهر همچنین صبح امروز در گفتگویی با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت : از امروز صبح ماموران نيروي انتظامي دو طرف كوچه منزل فروهر را بسته‌‏اند و حتي از ورود اقوام نزديك به كوچه جلوگيري مي‌‏كنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates