22.11.2006

موعد حمله آمریکا به تاسیسات اتمی ایران اعلام شد

عصر ایران: پایک تاکید کرد: اهداف آمریکا، تجهیزات و پایگاه های تولید سلاح های کشتارجمعی ایران خواهد بود و قرار بر اشغال این کشور نیست. این کارشناس نظامی گفت: مهم نیست که کنگره آمریکا طرح حمله به ایران را تایید کند یا خیر، زیرا زمانی که قرار به انجام کاری باشد، دولت بوش دیگر منتظر تایید مراجع داخلی و خارجی نمی ماند.

عصر ایران ـ یکی از کارشناسان امور بین الملل آمریکا از احتمال حمله نظامی این کشور در تابستان سال آینده به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، «جان پایک» کارشناس نظامی آمریکا در سایت گلوبال سکیوریتی گفت: احتمال اینکه بوش به جای مذاکره، حمله نظامی به اران را در پیش بگیرد وجود دارد.

وی افزود: برنامه هایی برای حمله نظامی به نیروگاه های اتمی ایران در دست است و در تابستان سال آینده این طرح عملی خواهد شد.

پایک تاکید کرد: اهداف آمریکا، تجهیزات و پایگاه های تولید سلاح های کشتارجمعی ایران خواهد بود و قرار بر اشغال این کشور نیست.

این کارشناس نظامی گفت: مهم نیست که کنگره آمریکا طرح حمله به ایران را تایید کند یا خیر، زیرا زمانی که قرار به انجام کاری باشد، دولت بوش دیگر منتظر تایید مراجع داخلی و خارجی نمی ماند.

جوزف کرینیسیوند معاون عالی امنیت ملی و سیاست بین الملل آمریکا نیز به خبرگزاری فرانس پرس گفت: شاید این امر واقعی به نظر نرسد که جدی نبودن این قضیه به معنای آن نیست که بوش قصد انجام حمله نظامی به ایران را ندارد.

این مقام ارشد آمریکایی ادعا کرد: دولت بوش تصمیم خود را گرفته و هیچ جایگزین دیگری برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: حتی مذاکره ایران با سوریه در مورد عراق نیز دیگر راضی کننده نیست و بوش و کابینه اش برای جنگ آماده شده اند.

کرینیسیوند خاطرنشان کرد: دونالد رامسفلد با وجود استعفا و کناره گیری از قدرت، بر طبل جنگ علیه ایران می کوبد و نو محافظه کاران را به این امر تشویق می کند.

جوشوآ مائوروچیک نویسنده حامی نومحافظه کاران نیز در مقاله ای منتشره در روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: ما باید با قدرت مقابل ایران بایستیم و این کشور را بمباران کنیم.

وی افزود: دیپلماسی تحریم و مذاکره با ایران راه به جایی نمی برد و فقط دو راه برای ما باقی مانده است. اول آنکه همزیستی با ایرانی مسلح به سلاح های اتمی را بیاموزیم یا اینکه از زور برای جلوگیری از دستیابی آنها به تسلیحات هسته ای استفاده کنیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز صحبت های محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان را در مورد اینکه ادعای حمله آمریکا و اسراییل را تبیلغ منفی توصیف کرد، اعلام کرد: واقعاً عجیب است که احمدی نژاد این همه برنامه ریزی علیه کشورش را جنگ روانی و تبلیغات منفی غرب می خواند.

ادعای مقامات آمریکایی در حمله به تاسیسات هسته ای ایران جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی در حالی مدام تکرار می شود که در هیچ کدام از گزارش های آژانس بین الملل انرژی اتمی، حرکت ایران به سمت تولید سلاح مشاهده نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates