22.11.2006

نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران در دستور کار شورای امنیت نیست

آفتاب: ترور پیرجمیل وزیر دولت لبنان باعث شد آمریکایی‌ها آشکارتر از گذشته با موضع‌گیری علیه ایران، تهران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر کنند. در همین راستا جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل این حادثه را دلیلی برای توجه‌ جدی‌تر جامعه جهانی نسبت به تهدیدات ایران و سوریه برای منطقه دانست. وی در عین حال اعلام کرد در حال حاضر بررسی مساله هسته‌ای ایران در دستور کار شورای امنیت قرار ندارد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از جان بولتون گزارش داد: ترور جمیل باعث توجه بیشتر به خطر ایران و سوریه شده است. وی افزود: آنها تلاش می‌کنند از طریق متحدانشان در داخل لبنان مثل حزب‌الله باعث فروپاشی حکومت فواد سینیوره شوند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری NBC گفت: این ترور و واکنش‌های پس از آن نشان می‌دهد که اکثر رهبران، روزنامه‌نگاران و اعضا پارلمان لبنان ضد سوریه و دخالت خارجی‌ها در امور داخلی‌‌اشان هستند.

بولتون در بخش دیگری از سخنان گفت: مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران فعلا در دستور کار شورای امنیت نیست.
وی افزود: این مذاکرات به پس از تعطیلات چهار روزه در آمریکا موکول می‌شود. البته وی خاطرنشان کرد تبادل نظر میان طرفین در شورای امنیت همچنان در حال انجام است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین به بیانیه‌ای که قرار است در آن ترور وزیر لبنانی محکوم شود اشاره کرد و گفت: آمریکا از این بیانیه راضی است و آن را تایید می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates