20.11.2006

احمدی نژاد: من خبر به روز دارم: دنیا به سرعت در حال احمدی‌نژادی شدن است

خُسن آقا: باز دلقک اعظم گوزید

آفتاب: رئیس جمهور ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما فرهنگ ملت ایران را مترقی‌ترین و بهترین فرهنگ عالم دانست كه باید آن را عرضه كنیم و افزود: امروز پیامی كه از ایران منتشر می‌شود صدها میلیون دل و گوش شنوا دارد و من از تمام قاره‌ها خبرهای به روز دارم كه موج مطالبه حقیقت در كشورها به وجود آمده است. رییس جمهور گفت: اگر یك شوخی بخواهم مطرح كنم آن این است كه دنیا به سرعت در حال احمدی‌نژادی شدن است.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی همیشه و در این دولت بیشتر برآمده از دل و عشق مردم است و یادتان هست چقدر مردم برای این دولت نذر و نیاز كردند.

محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: حضور ما در رسانه ملی تقریباً به یك سفر استانی تبدیل شد همان‌طور كه در سفر استانی نیز وقتی در بین همكاران هستیم، جدا شدن خیلی سخت است.

احمدی نژاد: 60هزار سانتریفیوژ می سازیم

وی با تاكید براین‌که صدا و سیما باید خود را مجهز به زبانهای گوناگون كند و به همه جای دنیا پوشش دهد گفت: باید تولیدات صدا و سیمای ما قابل عرضه به تمام جهان باشد اگرچه امروز هم كارهای خوبی انجام می‌شود، ولی كافی نیست.

رئیس جمهور بر لزوم تقویت وحدت ملی در برنامه‌های صدا و سیما تاكید كرد و اظهار داشت: باید در تمام برنامه‌ها از فیلمها گرفته تا تحلیل گزارشهای خبری و غیره وحدت ملی موج بزند.

وی به مثالهایی در مورد صدا و سیما اشاره كرد و گفت: مثلا گزارشگر ما فوتبال اروپایی را گزارش می‌كند و وقتی یك بازیكن خطایی انجام می‌دهد، می‌گوید او حرفه‌ای این كار را كرد ؛ یعنی به گونه‌ای اشتباهات آنها را توجیه می‌كند. در علم و سیاست نیز همین طور است كه روش آنها بزرگ‌نمایی خودشان و كوچك‌كردن سایر ملتهاست؛ پس باید حواسمان جمع باشد.

وی همچنین در همین راستا به تبلیغات غذاها اشاره كرد و افزود: غذاهای ایرانی از لحاظ طعم و مفید بودن بسیار حساب شده است و باید به گونه‌ای عمل كنیم كه غذاهایی كه آثار طبی آن را نمی‌شناسیم، وارد بازار نشود كه قطعاً آثار منفی خواهد داشت.

رئیس جمهور به فیلمها و سریالهای تلویزیون اشاره كرد و با بیان اینكه فیلم‌ها و سریالها زشت و زیبا دارد، گفت: كسی كه در یك سریال موفق مظهر خوبی می‌شود نباید اجازه دهیم در یك سریال دیگر مظهر بدی باشد؛ چون انسانها به دنبال الگو هستند و این كار مرزبندی‌ها را از بین می‌برد. نباید به گونه‌ای باشد كه كسی در رسانه چهره شد و ما برای او مراسم تجلیل برگزار می‌كنیم، مردم ببینند كه او چیز دیگری است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینكه صدا و سیما نیازمند هزینه است و بخشی از آن را از آگهی بدست می‌آورد به عنوان مثال به سریال نرگس اشاره كرد و گفت: سریال نرگس سریال خوبی بود و مردم هم آن را مجموعه‌ای موفق می‌دانند. به عنوان مثال وسط چنین برنامه پر‌بیننده‌ای به یكباره 7 دقیقه و 45 ثانیه آگهی پخش می‌شود كه این كار درستی نیست. كسی كه می‌خواهد سریال ببیند، چه گناهی كرده كه حتماً تبلیغ فلان شامپو را هم ببیند.

رئیس جمهور با اشاره به این نكته كه طنز لازم است، اما باید اندازه آن را نگه داشت، گفت: نباید به بهانه خنده، قشری خاص را دائماً مورد هجوم قرار داد؛ چرا كه هر قشری از بقیه جامعه احساس جدائی كند، دیگر رفتارش غیر قابل كنترل خواهد بود و باید مراقب باشیم كه پیوستگی اجتماعی آسیب نبیند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: دیدید كه یك غفلت در یك رسانه، یك نفرت عمومی ایجاد كرد و بخشی از هموطنانمان را رنجاند؛ پس باید خیلی مراقب بود.

رئیس جمهور خطاب به تهیه كنندگان و كارگردانان گفت: در تولیدات خود مراقب اخلاق عمومی باشید، نباید بعضی واژه‌ها عادی شود و البته در صدا و سیما این‌گونه نیست، ولی در برخی فیلم‌ها از حرفهای ركیك استفاده می‌شود.

وی با بیان اینكه می‌توان با جابجایی كلمات، امید یا یاس ایجاد كرد افزود: امروز در صدا و سیما تحلیل‌ها و تفسیر‌های خبری خیلی خوبی داریم اما مطلوب نیست. كسی كه پشت میكروفن می‌نشیند یا قلم در دست می‌گیرد، باید با خود بگوید دو میلیارد مخاطب دارم.

وی در ادامه خطاب به ضرغامی گفت: كاركنان این سازمان خصوصاً در رده‌های پایین عائله شما هستند كه باید به آنها برسید و دیدید كه امروز هم به ما مراجعه می‌كردند و مشكلات را مطرح می‌كردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: گفته بودیم حقوق بالایی‌ها را كمتر كنید، اما بعضی جاها از حقوق رده‌های پایین كم كردند و می‌گفتند احمدی نژاد تاكید كرده كه صرفه‌جویی شود! خود شما یا یكی از معاونین سازمان باید متولی رسیدگی به كاركنان رده پایین باشید؛ چرا كه در اینجا باید نشاط و امید صد درجه باشد تا حداقل شصت درجه آن از طریق آنتن‌ها به دیگران برسد و امیدوارم صدا و سیما به بهترین و نافذترین الگوی رسانه‌های دنیا تبدیل شود.

وی دولت را متعلق به ملت دانست و افزود: بعضی‌ها می‌خواهند این‌گونه القا كنند كه پیشرفت اقتصادی لزوماً باید حركت لاك پشتی داشته باشد و یا حتماً بر اساس مدلهای خارجی باشد و اگر این‌گونه نبود حتماً كاری كه دولت انجام داده غلط است.

رئیس جمهور با اشاره به این نكته كه در طول حدود 13 سال گذشته تنها سه هزار میلیارد تومان خصوصی‌سازی شد اما این دولت در طول چند ماه بیش از 2 هزار میلیارد تومان را خصوصی‌ سازی كرده كه به صورت اتوماتیك به 10 هزار میلیارد تومان می‌‌رسد.
وی با اشاره به این نكته كه می‌توان غالبهای جدید و منعطف طراحی كرد، گفت: امروز همه شاخص‌های اقتصادی، صادرات غیرنفتی، ورود سرمایه و بازار بورس ما فعال است و روند مثبت دارد و در سیاست خارجی نیز ملت ایران جای خود را پیدا كرده.

احمدی‌نژاد با اشاره به لزوم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، به مسئله زمین دار شدن تعدادی از مسئولان در مناطقی همچون لواسانات و دماوند اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: اگر ما یقه كسی را گرفتیم كه چرا مال مردم را به دوستان و فامیل‌های خودت واگذار می‌كنی، می‌گویند این برخورد غیرعلمی با اقتصاد است!

وی خطاب به مسئولان صدا و سیما اظهار داشت: اگر شبانه‌روز هم به این دولت توهین كنند، ما به نمایندگی از مردم،‌ عقب نمی‌رویم و می‌خواهیم كه شما هم عقب نروید.

رئیس جمهور بر گسترش و عمق یافتن برنامه‌های تخصصی برای رفع مشكلات تاكید كرد و با تمجید از بخش خبری 30/20 و گفت و گوی ویژه خبری شبكه دو گفت: برنامه‌های خوبی در حال پخش است اما باید سطح آن را بالا برد.

وی افزود: تصمیمات بزرگ این دولت، كارشناسی‌ترین تصمیمات در عرصه اقتصادی و اداره كشور بوده است كه به عنوان نمونه سفرهای استانی را می‌توان از مطالعه‌شده‌ترین كارها نام برد كه اتفاقاً كشورهای دیگر در حال الگوبرداری از آن هستند.

وی كارهایی همچون سهام عدالت، اجرای اصل 44، توزیع منابع بانكی، اجرای طرح‌های اشتغال زودبازده و مسایلی این چنینی را از مواردی برشمرد كه دولت در مورد آن ساعت‌ها كار كرده است، اما بعضی‌ها فكر می‌كنند رئیس جمهور فقط روزی دو ساعت كار می‌كند ولی دلیلی ندارد خیلی از مسایل را بگوییم.
وی در پایان خاطرنشان كرد: دولت تا فتح قله‌ها در كنار صدا و سیما خواهد بود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم گفتگو ادامه داد: در سالهای گذشته حداكثر مطالبه ملتها استقلال و آزادی بود، اما امروز ملتها به دنبال عدالت، معنویت و عشق هستند و ماموریت ما در این حركت عمومی بشر بسیار مهم است. امروز همه نگاهها به سمت ملت ایران و انقلاب اسلامی است و كوچكترین تحول در ایران معادلات كل دنیا را بر هم می‌زند.

وی با بیان این نكته كه در هر رقابت هر كس منفعل شود شكست خواهد خورد، اظهار داشت: زمانی این مسئله مطرح خواهد بود كه به‌جای جلوگیری از برنامه صد در صد تخریبی بیگانه، ما برنامه‌ای بسازیم كه فقط 20 درصد تخریبی باشد اما در این حالت روز به روز درصد تخریب بیشتر می‌شد، ولی ما باید بپذیریم كه می‌توانیم منفعل نباشیم.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای افزود: مثلا اگر قرار بود با طرفهای مقابلمان درباره حقوق هسته‌ای ایران گفت‌وگو كنیم بالاخره باید امتیازی می‌دادیم ولی وقتی از موضع حق و اقتدار حرف زدیم آنگاه آنها باید امتیاز بدهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates