20.11.2006

فرزندان پروانه و داریوش فروهر از مردم ايران برای شرکت در مراسم بزرگداشت والدین خود دعوت کردند

رادیوفردا: همزمان با فرا رسيدن هشتمین سالگرد قتل فجيع داریوش و پروانه فروهر از رهبران حزب ملت ايران، پرستو و آرش فروهر فرزندان آنها، ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت فروهرها، حزب ملت ایران و همچنین دهها تن از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی ايران با انتشار بيانيه هايي از مردم ايران برای شرکت در مراسم بزرگداشت پروانه و داریوش فروهر در روز چهارشنبه اول آذر ماه دعوت کرده اند. پرستو فروهر گفت: پس از دوازده روز انتظار براي ابلاغ تامين امنیت برگزاری مراسم در مکان عمومی از سوي فرمانداري تا پایان وقت اداری روز شنبه جوابی به آنها داده نشد و از اين رو بر آن شدند مراسم بزرگداشت را در خانه برگزار کنند. داريوش و پروانه فروهر رهبران حزب ملت ايران در اول آذرماه سال ۱۳۷۷ به دست عناصر وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در خانه خود به طرز فجيعي به قتل رسيدند.

همزمان با فرا رسيدن هشتمین سالگرد قتل فجيع داریوش و پروانه فروهر رهبران حزب ملت ايران، پرستو و آرش فروهر فرزندان آنها، ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت فروهرها، حزب ملت ایران و همچنین دهها تن از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی ايران با انتشار بيانيه هايي از مردم ايران برای شرکت در مراسم بزرگداشت پروانه و داریوش فروهر در روز چهارشنبه اول آذر ماه پس فردا دعوت کرده اند.
بکتاش خمسه پور(رادیو فردا): پرستو و آرش فروهر فرزندان داريوش و پروانه فروهر در اطلاعيه اي با اشاره به گذشت هشت سال از فاجعه قتل پدر و مادر خود از مردم ايران استمداد کرده اند که آنها را در مراسم بزرگداشت داريوش و پروانه در روز چهارشنبه يکم آذرماه تنها مگذارند. ستاد بزرگداشت مراسم فروهرها نيز در اطلاعيه اي زمان و مکان برگزاري مراسم گراميداشت داريوش و پروانه فروهر را اعلام کرده است. بنا بر اين اطلاعيه مراسم بزرگداشت بعد از ظهر چهارشنبه پس فردا در خانه فروهرها برگزار مي شود.

از سويي حزب ملت ایران با انتشار بيانيه اي از مردم ايران خواسته است تا با شرکت خود در مراسم هشتمين سالگرد قتل داريوش و پروانه فروهر از خون به ناحق ريخته شده آنها پاسداري کنند. در همين حال دهها تن از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی ايران با صدور بيانيه اي به مناسبت هشتمين سالگرد قتل داريوش و پروانه فروهر ضمن ابراز تسليت به ملت ايران همه آزادي خواهان و رهروان مردمسالاري و عدالت را به شرکت در آيين بزرگداشت آنها در روز اول آذرماه فراخوانده اند.

پرستو فروهر در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا مي گويد پس از دوازده روز انتظار براي ابلاغ تامين امنیت برگزاری مراسم در مکان عمومی از سوي فرمانداري تا پایان وقت اداری روز شنبه جوابی به آنها داده نشد و از اينرو بر آن شدند مراسم بزرگداشت را در خانه برگزار کنند.

خبرگزاري کار ايران ایلنا نیز به نقل از پرستو فروهر گزارش داد بعد از گذشت ۱۲ روز از تقاضایی که برای برگزاری مراسم در مسجد فخر به فرمانداری تهران ارائه شده بود این تقاضا تا پایان وقت اداری روز شنبه بی‌‏پاسخ ماند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌‏ شد مراسم در منزل برگزار گردد. داريوش و پروانه فروهر رهبران حزب ملت ايران در اول آذرماه سال ۱۳۷۷ به دست عناصر وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در خانه خود به طرز فجيعي به قتل رسيدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates