17.11.2006

مراسم اهدای جایزه نویسندگان دربند انجمن قلم سوئد، در غیاب برنده توخولسکی، به بزرگداشت ناصر زرافشان تبدیل شد

رادیوفردا: مراسم اهدای جایزه نویسندگان دربند سال 2006 انجمن قلم سوئد، به دلیل غیبت کاملا موجه برنده آن دکتر ناصر زرافشان که کماکان در زندان اوین به سر می برد، تبدیل به مراسم بزرگداشتی به یادماندنی از این وکیل و نویسنده ایرانی شد. ماریا مودیگ رئیس کمیته نویسندگان دربند انجمن قلم سوئد به رادیو فردا می گوید: وقتی زرافشان آزاد شود و به سوئد بیاید، آن هنگام مراسم واقعی تر را خواهیم داشت. دکتر ناصر زرافشان پیامی برای این مراسم فرستاده که در آن آمده است: «امروز همانند همیشه خودکامگان بنیادگرای مردم فریب که قدرتشان برپایه های جهل، تعصبات خشک دینی و عدم اتحاد مردم استوار است، بسیاری از نویسندگان، اندیشمندان و فعالان اجتماعی را یا می کشند، یا به زنجیر می کشند. اما شگفت انگیز است که نیروی رهایی بخش اندیشه و دانش همواره بر تمامی این قدرت سرکوبگر چیره شده است. جهان در کل به سوی آینده ای پیش می رود که در آن برای پس مانده های کهنه و فرسوده قرون وسطایی جایی جز کنج موزه ها نخواهد ماند».

الهه روانشاد (رادیو فردا): مراسم اهدای جایزه توخولسکی یا جایزه نویسندگان دربند سال 2006 انجمن قلم سوئد، به دلیل غیبت کاملا موجه برنده آن دکتر ناصر زرافشان که کماکان در زندان اوین به سر می برد، تبدیل به مراسم بزرگداشتی به یادماندنی از این وکیل و نویسنده ایرانی شد. ماریا مودیگ رئیس کمیته نویسندگان دربند انجمن قلم سوئد در پایان برنامه ای که با دقت و حوصله بسیار و با شرکت گروه های مختلف نویسنده، شاعر، بازیگر، نوازنده، کارشناس و غیره تهیه شده بود، به رادیو فردا می گوید: وقتی ناصر زرافشان آزاد شود و به سوئد بیاید، آن هنگام مراسم واقعی تر را خواهیم داشت.
دکتر ناصر زرافشان پیامی برای این مراسم فرستاده که در آن آمده است: «امروز همانند همیشه خودکامگان بنیادگرای مردم فریب که قدرتشان برپایه های جهل، تعصبات خشک دینی و عدم اتحاد مردم استوار است، بسیاری از نویسندگان، اندیشمندان و فعالان اجتماعی را یا می کشند، یا به زنجیر می کشند. اما شگفت انگیز است که نیروی رهایی بخش اندیشه و دانش همواره بر تمامی این قدرت سرکوبگر چیره شده است. جهان در کل به سوی آینده ای پیش می رود که در آن برای پس مانده های کهنه و فرسوده قرون وسطایی جایی جز کنج موزه ها نخواهد ماند».

خانم مودیگ به پا خواستن حضار را در این محفل هنگامی که پیام خوانده شد، نشانه ادای احترام آنها به برنده امسال دانسته و گفت: ما خیرترین و گرمترین احساسات و آرزوهایمان را به این وسیله برای ناصر زرافشان و دیگر زندانیان روانه می کنیم که الحق شایسته هستند.

نویسنده سوئدی و رئیس کمیته زندانیان دربند پن سوئد می گوید: «ما نگران ناصر زرافشان هستیم. گزارش ها حاکی است روز چهاردهم نوامبر در زندان اوین او و همبندی هایش به وسیله گروهی زندانی غیرسیاسی مورد حمله قرار گرفتند. همه حاضران در این برنامه عرض حالی را امضا کردند که از دولت سوئد می خواهد درباره چند و چون تغییر شرایط او در زندان راهی بیابد، چرا که آنچه که رخ داده است، بسیار جدی است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates