14.11.2006

تلاش جمهوری اسلامی برای در کنترل گرفتن القاعده

بازتاب:
يك روزنامه انگليسي در گزارشي مدعي شد كه جمهوري اسلامي ايران تلاش دارد يكي از فعالان طرفدار خود را در رده‌هاي بالاي سلسله مراتب قدرت در شبكه «القاعده» بگنجاند.

به گزارش فارس، در گزارش امروز روزنامه تندروي «ديلي تلگراف» به نقل از مقامات اطلاعاتي غرب ادعا شده كه رئيس جمهوري ايران تلاش دارد سران «القاعده» را متقاعد كند تا آنها «سيف العدل» را به عنوان مرد شماره سوم شبكه القاعده و در رده پس از اسامه بن‌لادن، رئيس اين شبكه و «ايمن الظواهري» مردم شماره دوم اين شبكه تروريستي بگمارند.

تلاش براي مرتبط كردن جمهوري اسلامي ايران به شبكه تروريستي «القاعده» توسط رسانه‌هاي غربي در ادامه تخريب وجهه بين‌المللي كشورمان بخاطر پافشاري مقامات كشورمان بر حق برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي صورت مي‌گيرد.

مرتبط كردن اين تصميم به محمود احمدي‌نژاد نيز در ادامه تبليغات منفي درباره دولت و رئيس جمهوري منتخب مردم ايران صورت مي‌گيرد.
اين روزنامه كه معمولاً به انتشار گزارش‌هاي تند عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و مقامات كشورمان معروف است به نقل از يكي از مقامات اطلاعاتي غربي كه نامي از وي نبرد مدعي شد كه اين اقدام ايران گامي مهم در جهت بازي قدرت توسط ايران و ائتلاف با «القاعده» است.

اين مقام تصريح كرد: «آنها [ايران و القاعده] در گذشته اختلافاتي با هم داشتند اما بخاطر خطري كه بقاي هر دو را تهديد مي‌كند هر دو دريافته‌اند كه به نفع آنها است رابطه نزديك‌تري داشته باشند.»
سيف‌العدل 46 ساله اهل مصر است و بنا بر ادعاي اين روزنامه از زماني كه در اواخر سال 2001 از افغانستان گريخت، در ميهمانخانه‌اي در ايران تحت بازداشت است.

به گزارش ديلي تلگراف،‌ عدل يكي از سرهنگ‌هاي پيشين نيروهاي ويژه مصر است كه بخاطر جنگ با اتحاد جماهير شوروي در دهه 1980 به افغانستان سفر كرد و در ليست 22 نفره افراد تحت تعقيب پليس فدرال آمريكا (اف‌بي‌آي) قرار دارد.
اين روزنامه در ادامه ادعاهاي خود افزود: «عدل در همان ميهمانخانه‌‌اي در پايتخت ايران تحت بازداشت است كه سعد و محمد بن‌لادن پسران اسامه بن‌لادن حضور دارند.»

تلگراف نوشت: «اگر القاعده با اين درخواست موافقت كند كه عدل را به فرماندهي رده سوم برگزيند و ديگر چهره‌هاي ارشد القاعده را كه هم‌اكنون در ايران حضور دارند به رده‌هاي ارشد منصوب كند، ايران نيز حاضر است تجهيزات و امكانات لازم براي آموزش نظامي را در اختيار اين گروه قرار دهد.»

در اين گزارش با اشاره به برنامه هسته‌اي ايران تلاش شده كه با ذكر سخنان يكي از سخنگويان وزارت خارجه انگليس مبني بر اين كه القاعده به دنبال دستيابي به مواد هسته‌اي براي حمله هسته‌اي به غرب است،‌ از اين زاويه نيز ايران را به عنوان يك تهديد مطرح كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates