14.11.2006

احمدی نژاد: برای مردم آمريکا پيام می فرستم

خُسن آقا: به این می گویند سنگ پای قزوین
بی‌بی‌سی:
محمود احمدی نژاد در چهارمين نشست خود با خبرنگاران در دوره رياست جمهوری اش بر ايران اعلام کرد که بزودی پيامی خطاب به ملت آمريکا خواهد فرستاد.

آقای احمدی نژاد در مورد محتوای اين پيام توضيحی نداد اما ملت آمريکا را مردمی خواند که تحت فشار قرار دارند و از حکومت خود ناراضی اند و گفت ارسال پيام برای آمريکاييان را به درخواست خود آنان انجام می دهد.

رئيس جمهور ايران مشخص نکرد که چه تعداد از مردم آمريکا و چگونه و چه زمانی از وی خواهان ارسال پيام شده اند.

آقای احمدی نژاد نخستين رئيس جمهور ايران است که طی دوران رياست جمهوری اش دوبار و آن هم به صورت پياپی به آمريکا سفر کرده است تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

وی همچنين نامه ای به جورج بوش رئيس جمهور آمريکا نوشت که تاکنون بی پاسخ مانده است.

محمود احمدی نژاد طی چهارمين نشست خبری اش در تهران علاوه بر اينکه از ارسال پيام برای ملت آمريکا سخن گفت در مورد مذاکره با آمريکا نيز بر موضع هميشگی دولت ايران تأکيد کرد که بازشدن باب مذاکره با آمريکا منوط به تغيير رفتار آمريکاست.

يک روز پيش از اظهارات آقای احمدی نژاد، هيئتی که دولت آمريکا مأمور بررسی وضع عراق کرده، در ديدار با جورج بوش رئيس جمهور آمريکا خواستار تشکيل کنفرانسی منطقه ای در مورد عراق و دعوت از ايران برای شرکت در اين کنفرانس شدند.

برخی از سياستمداران و صاحبنظران سياسی نيز از دولت آمريکا خواسته اند برای تلاش در جهت حل بحران عراق با ايران وارد مذاکره و حتی همکاری مستقيم شود.

اما جورج بوش تأکيد کرده که تا وقتی ايران فعاليت حساسيت برانگيز هسته ای خود را متوقف نکند، دولتش با اين کشور هيچ نوع همکاری نخواهد داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates