12.11.2006

مراسم تقدير از هاشم آقاجري به دليل اعتراض عده ای از “دانشجويان” ناتمام ماند

پیک ایران:
مراسم تقدير از هاشم آقاجري در دانشگاه تهران با اعتراض عده‌‏اي از دانشجويان مخالف تحديد فعاليت‌‏هاي دانشجويي ناتمام ماند.
به گزارش خبرنگار “ايلنا”, اين مراسم عصر امروز در دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد كه محسن آرمين و الهه كولايي در آن سخنراني كردند اما مراسم اهداي لوح به هاشم آقاجري به دليل اعتراض عده‌‏اي از دانشجويان ناتمام ماند.
اين مراسم در روز بزرگداشت آزادي بيان و انديشه و در چهارمين سالگرد حكم اعدام هاشم آقاجري برگزار ‌‏شد كه در آن ابتدا آرمين سخنراني كرد اما پس از سخنراني آرمين، عده‌‏اي از دانشجويان با فريادهاي «تريبون، تريبون» و «انجمن فاشيستي نمي‌‏خواهيم نمي‌‏‏خواهيم»، اجازه برگزاري سخنراني كولايي را ندادند.
در ادامه با قرار گرفتن كولايي در پشت تريبون، دانشجويان معترض خواستار حمايت وي از خود شدند و اجازه ايراد سخنراني وي را نمي‌‏‏دادند. اين اقدام دانشجويان معترض با واكنش ديگر دانشجويان داخل سالن روبرو شد كه به درخواست مجري مراسم با تشويق‌‏هاي خود خواستار انجام سخنراني كولايي شدند. اگرچه الهه كولايي توانست سخنراني خود را انجام دهد اما در نهايت مراسم اهداي لوح تقدير به هاشم آقاجري انجام نشد.
دانشجويان معترض از ابتداي مراسم پلاكاردهايي را در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «آزادي بيان؛ تريبون براي همه»، «آقاي نوربخش ما چند ستاره‌‏ايم»، «برادر سنتي روز آزادي بيان مبارك»، «دانشگاه مستقل حق مسلم ماست»، «بيش از 54 نفر احضار به كميته انضباطي، ثمره دولت مهرورزي» و «15 نفر محروميت از تحصيل».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates