12.11.2006

دفاع کم سابقه رهبر ايران از دولت احمدی نژاد

بی‌بی‌سی: خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در تازه ترين اظهاراتش به دفاعی کم سابقه از دولت محمود احمدی نژاد پرداخته و برخی مطبوعات ايران را به ‘بی انصافی در قبال دولت’ متهم کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی که روز يکشنبه (12 نوامبر) در شهر گرمسار، محل تولد آقای احمدی نژاد، سخنرانی می کرد، وی را رئيس جمهوری “با شيوه و منش مردمی، با ايمان، ساده ‌زيست، دلسوز، خستگی ناپذير، شجاع و دارای اعتماد به نفس در وسط ميدان کار و تلاش و صاحب ابتکار عمل در مسايل داخلی و بين ‌المللی” ناميده است.

وی وضعيت ايران را به لحاظ ‘شاخص های مختلف اقتصادی و اجتماعی’ در يکی از ‘بهترين شرايط’ ارزيابی کرده و منتقدين آقای احمدی نژاد را متهم کرده که “با استفاده از روش های تبليغاتی سعی در زير سوال بردن اقدامات دولت و بزرگ نمايی برخی عيوب کوچک دارند.”

سخنان رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از عملکرد ‘اقتصادی-اجتماعی’ دولت ايران در حالی طرح می شود که بنا به آمار رسمی، رشد اقصادی اين کشور در سال گذشته رو به کاهش داشته و در بخش نفت که ضعيف ترين عملکرد را داشته، رشد آن منفی بوده است.

اظهارات احمد سلامتيان، تحليلگر مسايل سياسی ايران مقيم پاريس

کارشناسان بر اين باورند که اقتصاد ايران، به ويژه در بخش نقت، نيازمند سرمايه گذاری خارجی است که با توجه به مسائل مربوط به پرونده هسته ای اين کشور و تنش های موجود در رابطه با دنيای غرب، سرمايه گذاری لازم صورت نمی پذيرد.

آيت الله خامنه ای با اشاره به موقعيت منطقه خاورميانه، وضعيت جهانی جمهوری اسلامی را ‘بسيار مستحکم’ خوانده و گفته “آمريکايی ها چند سال پيش ادعا كرده بودند در ايران عده ‌ای منتظر اشاره هستند تا نظام را متزلزل كنند، اما امروز حقيقت برای دشمنان ملت ايران آشكار شده که نمی ‌توانند بر اين كشور سلطه پيدا كنند.”

وی افزوده: “من سال ها قبل در خصوص نقش دست های بيگانه در مديريت فرهنگی کشور و رسانه‌ها و تبليغات هشدار دادم اما برخی منکر آن شدند ولی سرانجام همه آن را تصديق کردند.”

وضعيت اجتماعی و سياست های فرهنگی دولت های پيشين جمهوری اسلامی، پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد مورد انتقادهای فراوان وی و طيف اصولگرايان نزديک به وی قرار گرفته است.

مقام های ارشد دولت های پيش از آقای احمدی نژاد نيز پس از به قدرت رسيدن وی از عملکردهای خود دفاع کرده و در پاسخ انتقاداتی را به دولت کنونی، به ويژه در حوزه سياست های اقتصادی، وارد کرده اند.

اما آيت الله خامنه ای در صحبت های اخير خود از آقای احمدی نژاد و عملکرد دولت وی دفاع کرده و گفته: “چندی پيش رييس جمهور به دليل برخی مطالب و تبليغات مطبوعات از آنها گلايه کرد که من حق را به رييس جمهور می ‌دهم.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates