11.11.2006

برابری البسه و شكلات تركيه با نفت ايران!

پیک ایران:
برابری البسه و شكلات تركيه با نفت ايران!
سرازيري سرمايه‌هاي کشور به چين و امارات باعث نگراني مسوولان شده است، اما آنها به جاي اين نگراني، پاسخ دهند که کشورهاي چين، سنگاپور، مالزي و ترکيه که نفت ندارند چگونه مرزهاي توسعه را طي کردند؟
علي عسگري، نايب رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي افزود: صادرات محصولات شکلات و البسه ترکيه با صادرات نفت ايران برابري مي‌کند و براي دور شدن از اقتصاد نفتي بايد تصدي دولتي به تسهيل‌گرايي و آزاد‌سازي اقتصادي براي رسيدن به خصوصي‌سازي با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي انجام شود. نماينده مشهد در مجلس در مراسم «گراميداشت هفته صادرات و تجليل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان رضوی» با تاکيد بر تلاش براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي به ويژه ايرانيان خارج از کشور، گفت: براي اجراي اصل 44 در برخي موارد بايد قوانين جديد وضع و يا قوانين فعلي اصلاح شود، که دولت نيز در اين راستا با توجه به الزامات اصل 44 ستاد واگذاري و اجرايي مربوط به اين الزامات را تشکيل داده است. وي از لايحه جامع خصوصي‌سازي با 7 فصل و 24 ماده براي اجراي سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 در جهت برون رفت از وضع موجود با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله خبر داد و افزود: در اصل پنجم اين لايحه مواردي چون سازماندهي و طبقه‌بندي بازارها فعاليت‌هاي اقتصادي، انتخاب بازارها با اولويت اصل 44،‌سازماندهي بازارهاي با اولويت واگذاري و استقرار نهاد ضد انحصار پيش‌بيني شده است.
عسگري تصريح کرد: دولت مي‌تواند با کمک مجلس در توليد صادراتي، بهبود کيفيت جوايز صادراتي و روان‌سازي مقررات مربوط به صادرات و واردات، اقدامات اصولي را انجام دهد و از اين نظر کميسيون اصل 90 با دولت و قوه قضائيه همراهي خواهد داشت. نايب رييس کميسيون اصل 90 اظهار داشت: اخيرا پرونده‌اي در خصوص سوءاستفاده در صادرات در کميسيون اصل 90 مطرح شده است که توصيه اين کميسيون بر واقعي کردن قيمت‌گذاري از ناحيه دولت و دقت عمل بيشتر در استفاده بهينه از استاندارد‌هاي مربوط به صادرات بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates