24.06.2003

کشف انبار بزرگ موشک و مواد انفجاری در تهران

پیک نت:
کدام فرماندهان نظامی و با کدام انگیزه موشک و مواد انفجاری در تهران و اصفهان ذخیره کرده اند؟

مردم می خواهند بدانند: آیا بسیج و لباس شخصی ها قراراست از این موشک ها و مواد انفجاری برای جنگ خانگی و تبدیل ایران به یوگسلاوی استفاده کنند؟

300 کیلو مواد منفجره مجهز به چاشنی و پوکه های موشک، در خانه ای واقع در خیابان وحدت تهران کشف شده است. این میزان مواد منفجره از شهر مریوان، واقع در کردستان ایران با کامیون و بصورت قاچاق به تهران منتقل و در این خانه انبار شده بود. فرماندهی سپاه در مریوان در انتقال این مواد منفجره به تهران دست داشته اما علیرغم مستندات پرونده ای که دراین باره تشکیل شده است، وی و همدستانش را تاکنون دادگستری استان بازداشت نکرده و در تهران نیز ظاهرا حکمی دراین باره صادر نشده است. بموجب خبری که روزنامه یاس نو، بعنوان یک خبر جنائی منتشر کرد، پس از کشف این میزان مواد منفجره و پوکه های موشک در خیابان وحدت تهران و بازجوئی از ساکنین خانه، ماموران به مریوان اعزام شده و در محل نیز موفق به کشف 47 کامیون مواد منفجره حاوی 940 کیلو مواد منفجره می شوند که قرار بوده همه آنها به تهران و اصفهان متنقل شود.

روزنامه یاس نو، در خبری که عین آن را در ادامه این خبر می آوریم، با آنکه می نویسد بخشی از این مواد به اصفهان منتقل شده، پیرامون کشف آنها در اصفهان توضیح نمی دهد.

این روزنامه، همچنین نمی پرسد که یک نهاد نظامی که بصورت طبیعی دایره و تشکیلات خرید و واردات و تولید مواد انفجاری و یا سلاح دارد، با چه انگیزه و توسط چه هسته ها و واحدهای مخفی مواد منفجره و موشک قاچاق وارد کشور کرده و با چه هدفی در تهران واصفهان آنها را انبار کرده است.

حتی همین اخبار پراکنده نیز نشان می دهد که در درون واحدهای نظامی وانتظامی کشور، مانند سازمان ها و واحدهای امنیتی قانونی و غیر قانونی کشور سلول های مستقل و در ارتباط با محافل نا معلومی در خارج و داخل کشور تشکیل شده است. آن فرماندهان و نظامیانی که در یک قلم کشف شده، اینگونه مواد انفجاری و حتی موشک در خانه های تیمی انبار کرده اند، در جستجوی چه لحظه ای برای دست زدن به چه عملی اند؟

این سلاح ها و انبارهای مواد انفجاری قرار است در اختیار چه کسانی قرار گیرد؟ نظامیان و سپاهیان حاضر در صفوف سپاه و ارتش که خود در واحدهای نظامی مسلح اند، بنابراین نباید در جستجوی واحدهای دیگری بود که در پایگاه ها و پادگان های نظامی قانونی کشور حضور ندارند اما طرز استفاده از این موشک ها و بکار گیری مواد انفجاری را می دانند اما فعلا لباس شخصی به تن دارند؟

حتی اگر این مواد انفجاری از طریق و با درارتباط با سازمان القاعده و یا مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به تهران منتقل شده باشد، باید روشن شود چه کسانی و برای چه هدفی آنها را به تهران واصفهان منتقل کرده اند. این که سران قوه قضائیه حاضر به پیگیری مسئله نیستند و حکم بازداشت فرماندهان و دست اندرکاران این قاچاق کودتا و مرگ را صادر نمی کنند، دلیلی در دست داشتن خود آنها در این ماجراهای پشت پرده نیست؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates