09.11.2006

جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد

ایرنا: حكم اعدام ‪ ۱۰‬نفر از عاملان اقدامات تروريستي پارسال خوزستان تاييد شد اهواز، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪
رييس كل دادگستري استان خوزستان از تاييد حكم اعدام عاملان بمب گذاريهاي پارسال گذشته خوزستان در ديوان عالي كشور خبر داد.

“عباس جعفري دولت آبادي ” پنجشنبه با اعلام اين خبر گفت: طبق احكام صادر شده، حكم اعدام ‪ ۱۰‬نفر از ‪ ۱۹‬عامل اقدامات تروريستي پارسال خوزستان بزودي در ملاء عام به اجرا در مي‌آيد.

وي اظهار داشت: بقيه عاملان اين اقدامات تروريستي به حبس يا تبعيد محكوم شده‌اند.

جعفري دولت آبادي گفت: اين عاملان طبق قوانين كشور محارب تشخيص داده شده و حكم اعدام آنها در عاليترين سطوح قضايي مورد بررسي قرار گرفته است.

وي پرونده عاملان اقدامات تروريستي پارسال خوزستان را بسيار بزرگ و مهم ارزيابي و افزود: احكام اين پرونده‌ها توسط قضات عاليرتبه كشور تاييد شده و ما مقدمات اجراي اين احكام را فراهم خواهيم كرد.

وي گفت: دستگاه قضايي با يك سال كار قضايي پرونده اين عاملان را رسيدگي كرده و دادگستري خوزستان از اين پس نيز با موارد اخلال در امنيت با قاطعيت اقدام خواهد كرد.

رييس كل دادگستري خوزستان با بيان اينكه امنيت يكي از اساسي‌ترين خواسته‌هاي مردم از دولت است اظهار داشت: دستگاه قضايي و تمام سازمانهاي مربوطه د برخورد با مسايل ضد انقلاب و جرايمي كه برخي از آنها ممكن است از آن طرف مرز هدايت شده باشد با قاطعيت برخورد خواهد كرد.

وي عاملان اقدامات تروريستي پارسال را اقليتي دانست كه تمام عناصر اصلي آن دستگير شده، تعدادي در شرف دستگيري هستند و بعضي از آنها از ايران خارج شده و اقدامات مقتضي براي بازگردان آنها ادامه دارد.

گفتني است پارسال در چند رشته انفجار و بمب‌گذاري در اهواز ، آبادان ، و دزفول ، بيش از ‪ ۲۰‬تن از شهروندان عادي شهيد وصدها نفر مجروح شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates