09.11.2006

سايت ميدان فيلتر شد؛ اميدهايي براي سه تن از زنان محکوم به سنگسار

پیک ایران:
ميدان زنان meydaan.com : روز گذشته، هم زمان با محاکمه مجدد دو تن از زنان محکوم به سنگسار، سايت ميدان زنان به دستور مقامات قضايي فيلتر شد. اين اقدام در حالي صورت گرفت که امضاهاي دادخواست براي حذف مجازات سنگسار از قوانين ايران از مرز 2500 فراتر رفته و حمايتهاي بين المللي از کمپين بين المللي قانون بي سنگسار افزايش يافته است. علاوه بر سازمان عفو بين الملل در اسپانيا و سازمان غيردولتي شرکتگاه در پاکستان، به تازگي شبکه زنان تحت قوانين مسلمانان و سازمان عقو بين الملل در آمريکا نيز حمايت خود را از کمپين بين المللي قانون بي سنگسار اعلام داشته اند. همچنين اميدها براي نجات جان سه تن از محکومان به سنگسار افزايش يافته است.
محاکمه مجدد حاجيه اسماعيلوند در شهر جلفا، در حالي انجام مي شد که وي يک بار در سال 83 تا پاي اجرا حکم رجم رفته بود که با نامه وي به رييس قوه قضاييه، اجراي اين جکم متوقف شد. تا اينکه در مرداد ماه امسال، هاشمي شاهرودي حکم سنگسار وي را نقض کرد و پرونده براي رسيدگي مجدد به دادگستري جلفا فرستاده شد.
بهاره دولو، وکيل حاجيه در گفت و گو با خبرنگار ميدان گفت: جلسه دادرسي به خوبي برگزار شد و دادگاه ظرف يکي دو روز آينده حکم خود را صادر خواهد کرد.
وي از احتمال تبرئه موکل خود خبر داد. در صورت تبرئه حاجيه اسماعيلوند از اتهام زناي محصنه، او نخستين زن محکوم به سنگسار است که به طور قطعي نجات پيدا مي کند.
پريسا، الف، زن شيرازي محکوم به سنگسار دومين زني بود که روز گذشته در شعبه 15 هيات تشخيص ديوان عالي کشور مجدداد محاکمه شد تا پنج قاضي اين شعبه تشخيص دهند حکم صادر شده عليه وي مخالف شرع يا قانون بوده است يا نه. او که به همراه نجف، شوهرش که او نيز محکوم به سنگسار است محاکمه مي شد در تمام طول دادرسي دستان پسر سه ساله اش را در دست داشت.
غلامحسين رييسي، وکيل پريسا به خبرنگار ما گفت: حکم پريسا و نجف تا يک ماه ديگر صادر مي شود و اميدواريم که اين حکم با حکم دادگاه بدوي و ديوان عالي کشور که هر دو، بدون توجه به دلايل و استنادات فراوان براساس علم قاضي حکم رجم صادر کرده اند تفاوت داشته باشد.
از سوي ديگر ديوان عالي کشور حکم سنگسار ملک قرباني (شمامه) را به دليل نقص تحقيقات اوليه، نقض کرد و آن را براي رسيدگي مجدد به دادگاه اروميه فرستاد. ملک قرباني تا يک ماه ديگر دوباره محاکمه خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates