07.11.2006

گزارشگران بدون مرز : ٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت

پیک ایران:
با بسيج همگاني سانسور را به عقب برانيم

ما همگان را فرا مي خوانيم که از روز ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) با پيوستن به ما بر روی سايت گزارشگران بدون مرز عليه سانسور مبارزه کنند

هم اکنون در سراسر جهان ٦٠ وب نگار معترض فقط برای آنکه بر روی اينترنت عقيده خود را بيان کرده اند، در زندان بسر مي برند . آنچه که در بسياری از کشورهای جهان امری آسان و آزاد محسوب مي شود در ١٣ کشور جهان ممنوع است. در چين در مصر و در تونس ابراز عقيده در وبلاگ و يا بر روی سايت مي تواند به زنداني شدن منجر گردد. برای نپذيرفتن سانسور و حساس کردن افکار عمومي گزارشگران بدون مرز برای اولين بار دعوت به تظاهراتي بزرگ بر روِی اينترنت مي کند :

٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت
ما و همگان، کاربران، وبلاگ نويسان، روزنامه نگاران، دانشجويان و… را دعوت مي کنيم با يک کليک ساده سانسور را محکوم کنند.

چگونه در اين تظاهرات بزرگ شرکت کنيم :

از روز سه شنبه ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) همان ساعت، سايت گزارشگران بدون مرز www.rsf.org به اين امر اختصاص مي يابد.

تظاهرات اينترنتي : با اتصال به سايت گزارشگران بدون مرز ١٣ دشمن اينترنت در جهان را شناسايي کنيد و بر روی نقشه ای (فلش) کليک کنيد تا نقاط سياه شبکه وب را از سانسور پاک کنيد. هر کليک شکل ديگری از نقشه ی جهان را عرضه خواهد کرد. هدف اين است که شبکه اينترنت در ٢٤ ساعت به کشورهایي که آنراسانسور مي کنند راه يابد. همه ی آرا شمارش مي شوند و به گزارشگران بدون مرز اجازه مي دهد با تواني بيشتر اقدامات کشورهايي که فضای آزاد وب را سانسور مي کنند، افشا کند.

پيامي برای جری يانگ (Jerry Yang) بنيانگذار ياهو ارسال کنيد

با بازديد از سايت گزارشگران بدون مرز همه کاربران جهان اين امکان را مي يابند که با کاميپوتر خود برای جری يانگ (Jerry Yang) بنيانگذار ياهو پيامي ارسال کنند. گزارشگران بدون مرز متعهد مي شود که اين پيام را به دست ايشان برساند.

چرا ياهو : برای آنکه اين شرکت اولين موسسه ای است که موتور جستجو گر خود را برای خوش آمد مقامات چيني سانسور کرده است. با پليس که معترضان و گزارشگران مستقل را دستگير و به زندان محکوم مي کند همکاری دارد. برای مثال روزنامه نگار چيني شي تا او بر پايه گزارشاتي که شرکت ياهو در اختيار پليس نهاد به ١٠ سال زندان محکوم شده است. اين شرکت ميزباني آدرس الکترونيکي روزنامه نگار را برعهده داشت. محکوم کردن ياهو محکوم کردن همه ی شرکت های بين المللي ست که به اينگونه اقدامات دست مي زنند و از سوی گزارشگران بدون مرز افشا شده اند.

وبلاگ خود را بر روی rsfblog بسازيد
گزارشگران بدون مرز سکوی وبلاگ خود را راه اندازی مي کند. با ساختن وبلاگ خود بر روی www.rsfblog.org

گزارشگران بدون مرز را در حمايت از کاربراني که برای ابراز عقيده خود با ممنوعيت ها مبارزه مي کنند، ياری کنيد. هر هفته “جهان از نگاه وبلاگ” نقطه نظرات وبلاگ نويسان جهان ا در باره ی يک موضوع را منتشر مي کند.

سايت عربي گزارشگران بدون مرز
سايت گزارشگران بدون مرز پيش از اين به زبانهای فرانسوی، انگليسي، اسپانيايي، و فارسي با بيش از ٢٠٠٠٠٠ بازديد کننده در ماه بکار مشغول بودند. روز ٧ نوامبر سايت عربي با گزارش و اخباری از آزادی مطبوعات راه اندازی مي شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates