07.11.2006

چرا امضاها پس گرفته شد؟

آفتاب: جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در هنگام بررسی طرح لزوم انگشت‌نگاری از اتباع آمریکایی به تشنج کشیده شد. دلیل این تشنج پس گرفتن امضای طراحان طرح از سوی 4 نفر از هیأت رئیسه بود.

در همین رابطه عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تشنج داخل مجلس را یک امر عادی ارزیابی کرد و گفت: طبق آیین نامه داخلی هر دوره از مجلس که به اتمام می‌رسد طرح‌های مجلس قبلی منتفی می‌شود مگر این که توسط نمایندگان یا دولت تقاضای در دستور کار قرار گرفتن آن بشود.

موسی قربانی پیرامون طرح انگشت‌نگاری از اتباع آمریکایی توضیح داد: هیأت رئیسه این طرح را بررسی کرد و تشخیص داد که طرح انگشت‌نگاری بهتر است که در جریان بیفتد و با تقاضای نمایندگان این طرح با یک فوریت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

این نماینده مجلس در ادامه ضمن بیان این که دولت با این طرح مخالفت کرده بود افزود: پس از تصویب این طرح دولت با این استدلال که ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم با آن مخالفت کرد بنابراین من و سه چهار نفر دیگر امضاهای خود را پس گرفتیم و امضاها از حد به نصاب قانونی کمتر شد و در همان حال حاجی بابایی این خبر را اعلام کرد.

وی افزود: پس از اعلام این خبر بعضی از نمایندگان که به آیین‌نامه توجه نداشتند از سردلسوزی و با این تفکر که هیأت رئیسه در این رابطه نرمش نشان می‌دهد، مخالفت ورزیدند البته برخی از مخالفت‌ جزئی فراتر رفتند و موضع تندتری گرفتند.

قربانی با یادآوری مفاد قانونی تصویب یک طرح گفت: طرح انگشت‌نگاری به تصویب کلیات نرسیده بود. وی خاطر نشان کرد: کسانی که امضاهای خود را پس گرفته بودند از پس گرفتن امضاها منصرف شدند و دوباره امضا کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates