07.11.2006

اسرائیل برگزار کرد: کنفرانسی برای بررسی احمدی‌نژاد

آفتاب:‌ در کنفرانسی که روز یکشنبه در دانشگاه حیفا برگزار شد، کارشناسان اسرائیلی به بررسی شخصیت و ویژگی‌های رهبران جدید شیعه به‌ویژه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران و مقتدا صدر رهبر شیعیان عراق پرداختند و مدعی شدند، با وجود این نسل جدید رهبران جوان و کاریزماتیک و با اعتقادات مذهبی خاص آنها، تندروی در بین شیعیان افزایش می‌یابد. به نوشته روزنامه اسرائیلی یعیدوت آحارونوت «سالی شهوار»یکی از سخنرانان این کنفرانس به تحلیل شخصیت احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران پرداخته است که به گفته او یک سال پیش شهردار نه چندان معروف تهران بود و اکنون به یک شخصیت شناخته شده در جهان تبدیل شده است.

گفتنی است اسرائیلی‌ها همواره نسبت به احمدی‌نژاد و اظهارات ضد اسرائیلی او اظهار نگرانی می‌کنند و مقامات این رژیم بارها آشکارا او را به عنوان تهدیدی جدی علیه موجودیت اسرائیل دانسته و اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را صرف منزوی ساختن وی در جامعه بین‌المللی انجام خواهند داد.

تحلیلگر اسرائیلی شرکت‌کننده در این همایش مدعی شد پیش از احمدی‌نژاد هم مقامات ایران اظهاراتی را علیه اسرائیل مطرح می‌کردند ولی هرگز به این شدت نبوده است.
به گفته وی با توجه به همسویی احمدی‌نژاد با مقامات بالاتر سیاسی در ایران این مسأله می‌تواند خطری جدی برای اسرائیل باشد.

او می‌افزاید احمدی‌نژاد و مقتدی صدر به دلیل اعتقادات دینی خاص به ویژه اعتقاد به مهدویت که نقطه مشترک آنهاست، بدون هیچ ترسی به رویارویی با جهان غرب برخاسته‌اند.

او به این نکته اشاره کرد که احمدی‌نژاد از ارتباط مستقیم با خدا سخن می‌گوید و به نوعی انتخاب غیرمنتظره خود به این سمت را نشانه‌ای الهی دانسته و خود را نجاتبخش انقلاب اسلامی ایران و مردم می‌داند و با شعارهای عدالتخواهانه از حمایت طبقات پایین مردم ایران هم برخوردار است.

این کارشناس در پایان نتیجه می‌گیرد که همین اعتقادات و ویژگی‌های خاص احمدی‌نژاد است که اسراییل باید از آن بترسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates