06.11.2006

علت رفع فيلتر برخي سايت‌ها از شب گذشته

خُسن آقا: می گویند دروغگو فراموش کار است حکایت حکایت گردانندگان جمهوری اسهالی است. آقایان چند وقت پیش به دروغ گفته بودند که سیستم فیلترینگ هوشمندی را خودشان با تکنولوژی داخلی راه اندازی کرده‌اند حالا که قرارداد ایشان با شرکت آلمانی خاتمه یافته یادشان افتاده که سیستم داخلی هوشمند نیست و باید با هندل آنرا بکار انداخت.
یکی نیست به اینها بگوید آخه حرامزادگان مگر در این 27 سال چیزی باهوشی از شما ظهور کرده که این دومین‌اش باشد!؟ شما بجز حیله و فریب هنر دیگری در زندگی زالووارتان نداشته‌اید.
پیک ایران:
ايران اكونوميست : با پايان مهلت استفاده از سيستم فيلترينگ آلماني در ايران، از بعدازظهر ديروز، اشتباهات بسياري در فيلترينگ كشور به وجود آمده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، تا بعدازظهر ديروز، سيستم فيلترينگ مورد استفاده شركت فناوري اطلاعات (ديتا) آلماني بود كه حق استفاده (licence) آن بعدازظهر ديروز، بنا بر قرارداد قبلي، پايان‌ پذيرفته است.
به همين خاطر، شركت «ديتا» به صورت آزمايشي، پيشنهاد سه شركت فيلترينگ داخلي را پذيرفته و از سيستم‌هاي داخلي براي فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز استفاده كرده است.
از همين رو، با وجود آن‌كه سيستم آلماني براي فيلتر برخي سايت‌ها از جمله سايت‌هاي مستهجن به صورت هوشمند و از دفتر آلمان، فعال بوده است، سيستم داخلي به صورت هوشمند، اقدام به فيلترينگ نكرده و بايد كارشناسان داخلي به صورت دستي و غيرهوشمند، اطلاعات مربوطه را براي فيلتر كردن سايت‌ها به اين سيستم جديد معرفي و وارد كنند و همين امر، موجب اشتباهات متعددي، به ويژه در ابتداي آغاز به كار اين سيستم خواهد شد.
گفتني است، از بعدازظهر ديروز، فيلترينگ برخي سايت‌ها از جمله «بي.بي.سي» فارسي برداشته شده بود كه ناشي از سيستم جديد فيلترينگ بوده و ابلاغيه‌اي براي رفع فيلترينگ از «بي.بي.سي» يا برخي سايت‌هاي ديگر صادر نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates