05.11.2006

تاييدكشته و زخمي شدن 2 كارگر در حمله نيروی انتظامی به کارگران بندر ديلم

پیک ایران:
نماينده كارگران استان بوشهر ضمن تاييد خبر كشته و زخمي شدن 2 كارگر در گمركات بندر ديلم , گفت‌‏: اطلاعات دقيقي راجع به حادثه نداريم , اما بحث قاچاق كالا كاملا منتفي است و قربانيان اين حادثه جزء كارگران منطقه هستند .
“عيسي محمد كمالي” در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, تصريح كرد : در جريان درگيري نيروي انتظامي راننده به نام” حقيقت” كشته شد و كارگر بخش تخليه و بارگيري بنام” عبدالحسين خواجه” مجروح شده است .
وي گفت: در انتظارتوضيحات نيروي انتظامي هستيم.

اعتراض نماينده بوشهر نسبت به برخورد غيرمنطقي نيروي انتظامي با كارگران بندر ديلم

خبرگزاري فارس: شكر الله عطارزاده نماينده بوشهر در نامه‌اي سرگشاده به وزير كشور به برخورد خشن و غيرمنطقي نيروي انتظامي نسبت به كارگران شاغل در گمرك بندر ديلم اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس عطارزاده در اين نامه آورده است:لازم مي‌دانم داغدار و عزادار شدن مردم يك شهر مرزي جنوب را كه جزو وفاداراترين مرزبانان اين كشور مي‌باشند به خاطر مرگ فجيع يكي از كارگران و زخمي شدن چند شهروند در كنار گمرك ديلم به حضرتعالي كه مسئوليت نيروي انتظامي را بعهده داريد تسليت عرض نمايم.
در ادامه اين نامه آمده است: تسليت از اين لحاظ كه با انتصاب فرماندهي بي‌تدبير براي استان بوشهر امنيت مردم شهرهاي مختلف استان مخدوش و با لجبازي ايشان براي انتصاب فرماندهي مسئله‌دار براي شهرستان ديلم و مخالفت اينجانب به عنوان نماينده مردم و اظهار نظر روشن استاندار و معاونت سياسي امنيتي استانداري بوشهر مبني بر عدم بكارگيري ايشان در اين شهر بيش از سه ماه، شهري بدون فرمانده مي‌ماند و نهايتاً در روز روشن و در منظر ديدگان مردم و با عنوان مبارزه با قاچاق كه هيچگونه واقعيتي ندارد، كارگران و رانندگان شاغل در اداره گمرك به رگبار گلوله بسته مي‌شوند و كارگر مستضعفي بنام مرحوم «باروني حقيقت» با اصابت گلوله به مغزش بلافاصله جان باخته و تعداد ديگري زخمي مي‌گردند.
عطارزاده در اين نامه آورده است: تشنج و ناآرامي و هيجانات روحي ناشي از قتل يك كارگر بي‌گناه تمامي دامنه شهر را از روز شنبه تا پاسي از شب فرا مي‌گيرد و موجبات بدبيني مردم نسبت به عملكرد مسئولين نظام را فراهم مي‌سازد.
در ادامه اين نامه آمده است:آقاي وزير محترم آيا اين است تعامل و رفتار انساني با مردم؟ چه كسي جواب بي‌تدبيري و لجبازي فرماندهي انتظامي بوشهر را با سرنوشت مردم يك شهر خواهد داد؟
اينجانب با ابراز همدردي با بازماندگان مرحوم «حقيقت» و دلجويي از زخمي شدگان حادثه 13/1/85 ديلم مصرانه از حضرتعالي خواستار عزل مصطفي نژاد فرماندهي انتظامي بوشهر و پيگيري مجازات و قصاص درجه‌دار خاطي نيروي انتظامي در برخورد خشن و غيرمنطقي حادثه مذكور مي‌باشم.
در پايان نامه عطارزاده به وزير كشور آمده است:پيگيري اينگونه رفتارهاي غيرمردمي كمترين خواسته نمايندگان استان بوشهر مي‌باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates