01.11.2006

دفاع رئيس جمهور پاکستان از حمله به مدرسه طلاب دينی

بی‌بی‌سی::
تظاهرات ضد دولتی در شهرهای گوناگون پاکستان با شعارهای ضد آمريکايی همراه بوده است
ژنرال پرويز مشرف رئيس جمهور پاکستان تأکيد کرده است که در بمباران مدرسه ای در نزديکی مرز افغانستان تنها پيکارجويان مسلح کشته شده اند.
اما هزاران پاکستانی که در تظاهرات اعتراض آميز عليه دولت شرکت کردند عقيده دارند که در حمله هوايی قوای دولتی تنها طلاب علوم دينی کشته شده اند که برخی از آنها تنها هشت سال داشته اند.

يکی از مأموران پاکستانی گفته است که برخی از رهبران شبکه القاعده مانند ايمن ظواهری به مدرسه رفت و آمد داشته و طلاب آن را زير نفوذ داشتند.

بسیاری از اهالی محل، در نزديکی خار، شهر اصلی ناحيه قبيله نشين باجور، عقيده دارند که نيروهای آمریکا نیز در این اقدام دست داشته است.

اما مقامات پاکستانی دخالت نيروهای آمريکايی را به شدت تکذيب می کنند.

روز سه شنبه هزاران نفر از مردم پاکستان در شمال غرب این کشور و در نزدیکی محلی که توسط ارتش پاکستان بمباران شده دست به تظاهرات خشم آلودی زدند و اقدام ارتش این کشور را محکوم کردند.

علمای دين از بلندگوهای مساجد مردم را به حمله به دولت پاکستان دعوت کرده اند.

ارتش پاکستان بامداد دوشنبه مدرسه دينی در نزديکی مرز افغانستان را که محل فعاليت گروه های تروريستی خوانده شده، بمباران کرد که در این حمله حدود هشتاد نفر کشته شدند.

تظاهرات کنندگان گفتند که بیشتر کشته شدگان دانشجو بودند و در هنگام بمباران در خواب به سر می بردند. یک سخنران این مراسم خواهان انتقام گیری شده است و قرار است اعتراض ها همچنان ادامه داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates