21.06.2003

پرویز ورجاوند: کسی جرات ندارد به ساحت مقدس گروه های فشار تجاوز کند!

پرویز ورجاوند استاد دانشگاه تهران درباره نقش و دخالت گروه های فشار در ایجاد بحران های اخیر جامعه گفت: گروه های فشار پدیده تازه و نویی نیست که در ایران به وجود آمده. در واقع صاحبان قدرت و حاکمیت در مدت زمانی کوتاه پس از پیروزی انقلاب به منظور تثبیت موقعیت خویش به ایجاد این جریان پرداخته اند. از آنجایی که این جریان از آغاز پیدایش از یک تکیه گاه توانمند در درون حاکمیت برخوردار است، لذا در بحران های مختلف در زمان های متعدد با حضور این گروه مواجه هستیم بدون آن که شاهد یک برخورد معنی دار و موثر با آنها باشیم.
این استاد دانشگاه حادثه ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ در دانشگاه تهران را اوج دخالت گروههای فشار در نشست های دانشجویی دانست و گفت : حادثه ۱۸ تیر نه تنها جامعه ایران را تکان داد، بلکه در جهان نیز بازتاب نگران کننده ای به وجود آورد. در همان زمان دولت اصلاحات آقای خاتمی، باید با قاطعیت با این قضیه برخورد می کرد، در حالی که ما شاهد بودیم حتی قوه قضائیه با یک حرکت تاسف بار حیثیت و اعتبار خود را در جهت حمایت از این جریان گذاشت. ورجاوند اضافه کرد: این گروه از جانب برخی مقام ها و نهادهای کشور حمایت می شوند که قدرت حمایت از آنها را دارند و به آنها اجازه می دهند تا چنین حرکت هایی را انجام دهند بدون آن که کسی جرات داشته باشد تا به ساحت مقدس گروه های فشار تجاوز کند.
با نگاهی به گزارش شورای امنیت ملی در رویداد ۱۸ تیر می بینیم در حالی که نام تمام جریان ها و اشخاصی که گروه های فشار را سازماندهی کرده بودند قید شده، اما در دادگاه نامی از این اسامی برده نمی شود. قطعا وقتی چنین اتفاقی رخ دهد این ذهنیت برای جامعه ایجاد می شود که گروه های فشار مورد حمیت صاحبان قدرت در هیات حاکمه کشور هستند و وظیفه آنها ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می باشد. ورجاوند با تاکید بر این مطلب که به دلیل شرایط بحرانی منطقه، کشور ما در وضعیت بدی به سر می برد، تصریح کرد: بحرانی بودن شرایط ایران موجب شده تا تمامی رسانه های خارجی با دقت هرچه تمام تر وقایعی را که در ایران رخ می دهد زیر ذره بین قرار دهند، لذا اگر دولت ایران می خواهد به دنیا نشان دهد از توانمندی های لازم برخوردار است و دولتی است مقتدر، در وهله اول باید نشان دهد در قبال کسانی که ایجاد آشفتگی و بحران می کنند و اینچنین حقوق دانشجویان را مورد تجاوز قرار می دهند، قاطعانه برخورد کند زیرا ساختاری که امروز ما با آن مواجه هستیم، پیش از آنکه به مردم لطمه بزند، بر اعتبار و حیثیت حاکمیت ایران خدشه وارد می کند به همین دلیل همگان بر این باورند گروه های فشار منافعی را برای حاکمیت دنبال می کنند، لذا حاکمیت نمی خواهد دست این تجاوزگران و اوباش را از تجاوز به حقوق مردم کوتاه کند.
وی در پایان گفت: وقتی می بینیم دانشجویی تنها به دلیل نشان دادن پیراهن خونی همکلاسی خود هنوز در زندان به سر می برد چرا که تنها خواسته است حرکت گروه های فشار را نشان دهد، اما تروریست هایی در اکثر ترورها و قتل های زنجیره ای دست داشته اند مثل سعید عسگر امروز آزادانه دست به آشوب می زنند و هرکار می خواهد انجام می دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates