21.06.2003

بسیج دانشجوئی بر سر دو راهی جدائی از لباس شخصی‌ها- پیوند با دانشجویان

پیک نت:
سایت خبری دانشجویان دانشگاه امیر کبیر متن یک اطلاعیه را منتشر کرده است که از خبرنامه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان (وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) برگرفته است.

این اطلاعیه حاوی دستورالعملی در سه بند است برای اعضای بسیج دانشجویی. بسیج دانشجوئی نیز در جریان تظاهرات و اعتراضات دانشجوئی، آنجا که خواست دیوار فاصله شود میان لباس شخصی ها و اوباش از یک طرف و دانشجویان معترض از طرف دیگر، زیر مشت و لگد اوباش لباس شخصی قرار گرفت. بسیاری از آنها نیز خود در این حوادث، تازه چشم هایشان به روی واقعیت باز شد و در آینده بیشتر نیز باز خواهد شد. این واقعیات که اوباشی که پیشقرآول خشونت و خون در جامعه شده اند تا مثلا مقایسه هاشمی رفسنجانی از حوادث امروز با حوادث خونین دهه 60 درست ازآب درآید، در صورت سلطه بر جامعه نه تنها به اصلاح طلب و چپ مذهبی و ملی و ملیون، بلکه به آنها نیز رحم نخواهند کرد. آنها با فرمان کسانی وارد صحنه شده اند، که حتی به آن بسیجی که بدنبال عدالت اقتصادی است هم رحم نخواهند کرد.

همین است که اطلاعیه بسیج دانشجوئی دانشگاه زنجان رنگ و بوی دیگری دارد و در آشفتگی ناشی از خشم و نفرت مردم نسبت به سرکوب و یورش به دانشجویان از یک طرف و بی دفاع شدن بسیج در برابر استدلال دانشجویان معترض از سوی دیگر چند دستور ضد و نقیض صادر کرده است. دستوراتی که همسوئی با لباس شخصی ها ندارد.
اطلاعیه بسیج دانشجوئی زنجان می گوید:
1- نسبت به مساله گرانی و عدالت و فقر تاکیدی بیش از گذشته صورت گیرد.
2- جریان معتقد به اصلاح ناپذیری نظام در صدد است اصلاحات را خارج از حاکمیت
پیگیری نماید. لذا بایستی از مواجهه با مردم و نیروهای اجتماعی به شدت اجتناب
نمود.
3- سعی کنید در داخل اپوزیسیون گرایش معتقد به اصلاح پذیری نظام را چنان تقویت
کنید که جمهوریخواهان منزوی و نابود گردند.

4- در مواجهه با دفتر تحکیم وحدت بگونه ای عمل شود که نقش طیف شیراز برجسته
گردد، نه آنکه با واکنش های بی حساب نسبت به طیف علامه عملا زمینه مشروعیت و
رسمیت آن فراهم آید.

بسیج زنجان درحالیکه با واقع بینی متوجه گرایش مردم به خارج از کشور و ناامیدی از امکان اصلاح جمهوری اسلامی در داخل کشور شده و این خود یک گام مثبت به جلوست، در تناقض با همین درک کم رنگ خود، باز هم بر مقابله با بخش اکثریت دفتر تحکیم وحدت تاکید می کند. در حالی است که هیچ روزنه امیدی برای جذب و جلب مردم به حزب الله و بسیج و جبهه ضد اصلاحات، اساسا وجود ندارد، مقابله با دفتر تحکیم وحدت، عملا همان گرایشی را تشدید می کند، که این بسیج نگران آنست و به اعضای خود توصیه به مقابله با آن می کند: گرایش مردم به خارج از کشور و نا امیدی از امکان اصلاح حکومت!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates