30.10.2006

مانور آمریکا در خلیج فارس علیه ایران نیست

خُسن آقا: اگر مانور علیه ایران نیست پس چرا کر گوش ایران انجام می‌شود!؟
بی‌بی‌سی
:

این مانور نظامی با حضور آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، بحرین برگزار می شود
وزارت خارجه ایران مانور نظامی آمریکا در خلیج فارس را که دوشنبه (30 اکتبر) برگزار می شود علیه این کشور ندانسته اما از کشورهای منطقه خواسته است تا با مشارکت همدیگر، امنیت منطقه را بدون خارجیان تامین کنند.
سيد محمد علی حسينی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه 7 آبان، در نشست خود با خبرنگاران در مورد این مانور که با حضور آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، بحرین و نمایندگانی از سایر کشورها برگزار می شود گفته است که برگزارکنندگان اين مانور اعلام کرده‌اند که تمرین نظامی آنها عليه ايران نيست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران بهترين راه تامين امنيت خليج فارس را وجود یک پيمان امنيتی بين شش كشور عضو شورای همكاری خليج فارس همراه دو كشور ايران و عراق دانسته است.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد حضور ناو آمريکايی و نيروهای اين کشور در منطقه با متهم کردن آمریکا به ماجراجویی گفته است که ايران اين موضوع را به دقت تحت نظر دارد.

گزارش صادق صبا را بشنويد — برنامه جام جهان نما

وی خاطر نشان ساخته که سياست آمريکا، ايجاد تنش در منطقه است ولی واکنش ايران منطقی و خردمندانه خواهد بود .

مانور مشترک این کشورها با هدف مبارزه با قاچاق سلاح های کشتار جمعی صورت می گیرد.

در این مانور، کشتی های حامل تسلیحات غیر قانونی مورد بازرسی قرار می گیرند و راه های مقابله با چنین اقداماتی مورد آزمایش قرار می گیرند.

این برای اولین بار است که چنین مانوری در خلیج فارس برگزار می شود. به غیر از بحرین که در این مانور حضور فعال دارد، کشورهای کویت قطر و امارات نمایندگانی را به این مانور اعزام خواهند کرد.

پرونده اتمی

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین تاکيد کرده که راه اندازی آبشار دوم سانتريفيوژها قانونی است و این کشور دلیلی برای تعلیق فعالیت های غنی سازی خود نمی بیند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران راه اندازی آبشار دوم را در چارچوب ان.پی.تی و در راستای فعالیت های تحقیقاتی ایران توصيف کرده و گفته است که ایران انحرافی از فعاليت های صلح آميزخود نداشته است.

سيد محمد علی حسينی به کشورهای اروپايی پیشنهاد داده که اجازه ندهند تلاش های انجام شده در مسير مذاکرات، ناتمام بماند و افزوده است که توافقات خاویر سولانا و علی لاریجانی می‌تواند مبنای خوبی برای ادامه مذاکرات میان طرفین باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates