29.10.2006

به همت پژوهشگران ايراني روش جديدي براي پنهان سازي اطلاعات در تصاوير رايانه‌يي ارائه شد

خُسن آقا: باز اینها برای خودشون پپسی باز کردند!! بابا این تکنیک‌ها خیلی قدیمی شده، تازه قبل از شما هم القاعده از این روش برای انتقال اطلاعات استفاده کرده درضمن دزدی و مخفی کاری و جاسوس بازی که نشد کشفیات که این کارو هر دزدی هم می‌تونه بکنه.
ایسنا:
پژوهشگران دانشكده مهندسي دانشگاه اصفهان موفق به ارائه روشي جديد براي پنهان سازي اطلاعات (پنهان نگاري) مقاوم داده‌ها در تصاوير JPEG شدند.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمد رضا نقش نيل چي، عضو هيات علمي و مهندس اعظم نادعليان دانش‌آموخته كارشناس ارشد مهندسي كامپيوتر دانشگاه اصفهان و مهندس نسرين رسولي، دانش‌آموخته كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد در تحقيقات اين طرح، روشي را براي پنهان نگاري تصاوير Bitmap ارائه كرده‌اند كه در آن از فضاي فركانسي تصوير قبل از مرحله فشرده سازي به وسيله JPEG استفاده شده است.

محققان در اين طرح ابتدا با بررسي روش‌هاي مختلف پنهان نگاري در تصوير دريافتند كه اولا فضاي پيكسلي تصوير ظرفيت بيشتري نسبت به فضاي فركانسي در اختيار مي‌گذارد و ثانيا نوع تصوير در دستيابي به نتايج مطلوب در پنهان نگاري بسيار مؤثر است و ثالثا مخفي سازي قبل از مرحله فشرده سازي تصوير در غير محسوس بودن پنهان نگاري مناسبتر است.

همچنين معلوم شد كه الگوريتم‌هاي رمز كليد متقارن با توجه به طول پيام رمز كوتاهتر به الگوريتم‌هاي رمز كليد عمومي ارجحيت دارد و بهتر است كه پنهان سازي در موقعيت‌هاي تصادفي انجام شود تا از شيوه‌هاي ترتيبي جاسازي استفاده شود.

در روش ارائه شده براي پنهان نگاري در تصاوير Bitmap كه در آن از فضاي فركانسي تصوير قبل از مرحله فشرده‌سازي به وسيله JPEG استفاده شده است، ابتدا Bitmap را با استفاده از تبديل FFT به فضاي فركانسي برده و پنهان نگاري در ضرايب به دست آمده انجام شده است؛ سپس عكس تبديل انجام شده و تصوير به فضاي پيكسلي برگردانده مي‌شود. تصوير حاصل همچون تصوير خام اوليه دوباره فشرده سازي به روش JPEG مي‌شود كه تصوير حاصل داراي محتوي پنهان شده مي‌باشد.

نتايج حاصل نشان مي‌دهد كه اگر چه اين روش از ظرفيت كمتر فشرده سازي برخوردار است و نسبت نويز در بازيابي تصوير پنهان شده بالاست؛ لكن در مقابل تمام روش‌هاي حمله كلاسيك موجود شامل

حملات JPEG COMPATIBILITY,OUTGUESS,F5 و POV مقاومتر مي‌باشد.

اين نتايج زمينه را براي پنهان سازي داده با امنيت بالا به خوبي فراهم كرده است.

گفتني است كه با استفاده از راهكارهاي مؤثر مي‌توان نويز موجود در تصوير پنهان شده را كاهش داده و تا حد زيادي اين مشكل را بر طرف كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates