06.03.2002

نامه مهندس عبدالرضا پي‌تام ‌رئيس شوراي كاركنان دانشگاه شيراز، به خامنه‌ای

مهندس عبدالرضا پي‌تام ‌رئيس شوراي كاركنان دانشگاه شيراز، با ارسال نامه‌اي به خامنه ای ضمن ارائه مشكلات معيشتي كاركنان اين دانشگاه خواستار رفع مثلث شوم «فقر، تبعيض و فساد» از اين كاركنان شد.
در بخشي از اين نامه كه رونوشت آن به دفتر ايسنا در شيراز ارسال شده، آمده است : دانشگاه بر سه محور استاد، دانشجو و كارمند است و كاركنان اداري هم دوش به دوش اعضاء هيات علمي در جهت اعتلاي ميهن اسلامي و پيشرفت علم تلاش مي‌كنند.
در ادامه تاكيد شده است: مشكلات اين قشر كه سهم بسزايي در سالهاي دفاع مقدس و انقلاب فرهنگي داشته، متاسفانه به طور جدي مورد توجه واقع نشده است. بخش دوم اين نامه با اشاره به انعكاس موضوع به رئيس جمهور و رئيس مجلس، وزير علوم و نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي افزوده است: از تعداد ‌٢٠٠٠ نفر كاركنان اداري اين دانشگاه نيمي از آنها مشمول حداقل دريافتي هستند يعني حقوق كمتر از ‌٠٠٠/٧٠٠ ريال در ماه دارند كه پس از كسر كسورات رقم كمتري دريافت مي‌كنند كه وضعيت كاركنان اداري ساير دانشگاهها هم مشابه اين دانشگاه مي‌باشد.
مهندس پي‌تام ضمن اشاره به مشاهده‌ي نزديك وضعيت اسفبار زندگي كارمندان دانشگاه شيراز و با انتقاد از تبعيض بين اساتيد و كاركنان در وزارت علوم و تحقيقات و فن‌آوري تاكيد كرده است: چگونه هست كه ما تابع يك وزارتخانه باشيم، اما هيچ كجا بحثي از وضعيت نابسامان حقوقي ما نمي‌شود و همه‌ي تلاشها و استدلالها صرفا جهت رفاه حال اساتيد هست و گوئي كه ما كاركنان اداري در اين سيستم هيچ جائي نداريم.
رئيس شوراي اداري كاركنان دانشگاه شيراز، در پايان تاكيد كرده است: تفاوت متوسط حقوق كاركنان دانشگاه با عالي‌ترين مقام دانشگاه در نظام ستم‌شاهي تنها سه برابر بوده و كارمندان انتظار دارند در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حداقل همين نسبت براي آنها مدنظر قرار گيرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates