27.10.2006

چند خبر از سرکوب ها در کردستان

روشنگری:منبع و مسووليت انتشار خبرهای زير “گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” است:

4 سال حبس برای يک شهروند کرد

خوي؛ يک شهروند کرد، به نام” علی حسينی” به اتهام همکاری با يک حزب کرد به 4 سال حبس محکوم شد. يک شهروند کرد اهل شهر خوي، به نام” علی حسينی” فرزند سراج الدين، به اتهام همکاری با يک حزب کردستانی به 4 سال حبس محکوم شد. نامبرده که در اوايل سالجاری در مرز بانه دستگير شده بود، پس از سه ماه حبس در سلول انفرادی با قرار وثيقه 30 ميليون تومانی موقتا” آزاد گرديده بود. علی حسينی پس از دادگاهی و صدور حکم 4 سال حبس تعزيري، در سقز زندانی شده است.

توقيف 6 نشريه در دانشگاه اروميه
اروميه؛ دانشگاه اروميه 6 نشريه دانشجويي، از جمله 3 نشريه کردی- فارسی اين دانشگاه را توقيف کرده است. دانشگاه اروميه 6 نشريه دانشجويی از جمله 3 نشريه كردى- فارسى اين دانشگاه را توقيف كرد. فصلنامه “مانيشت” به صاحب امتيازى “كانون روناهى” و مدير مسئولى “حسين حسن زاده” و سردبيرى “دلير يارخدا”،گاهنامه “هه ناران” به صاحب امتيازى و مدير مسئولى “قانع محمدى” و سردبيرى “محمد رسولزاده” و “عبدالرحمان خضری” و فصلنامه “تريفه” به صاحب امتيازى “كانون روناهى” و مدير مسئولى “جهانبخش پورخضر” و سردبيرى “يعقوب روا” به اتهام دامن زدن به مسائل قومي، ترويج افكار چپ، تضعيف حكومت اسلامى و اقدام عليه امنيت ملى توقيف شدند. در همين حال سه نشريه آذری- فارسی به نامهای “اويانيش”، ” ياشيل” و ” کشاورزان جوان” به اتهاماتی مشابه نشريات توقيف شده اند. يادآور ميگردد نشريات کردی- فارسی “زيلان” و “روژانو”، پيش تر از سوی دانشگاه اروميه توقيف گرديده اند.

يک دبير درسنندج بازداشت شد
سنندج؛ دبير يکی از دبيرستانهای سنندج به نام” ماجد خالديان” دستگير شد، اين در حالی است که 5 معلم و يک شهروند بازداشت شده سنندجی کماکان وضعيتی نا مشخص دارند.
دبير يکی از دبيرستانهای سنندج به نام ” ماجد خالديان ” بازداشت شده است. گفته می شود نامبرده به اتهام فعاليت سياسی دستگير شده است پيش از اين 5 معلم ديگر از جمله اقبال جوانمردي، اسعد خاني، کورش رنجبر و ثريا قاسمي، و يک جوان به نام زاهد رنجبر توسط نيروهای امنيتی دستگير و زندانی شده اند. به رغم گذشت دو هفته از بازداشت آنها تاکنون اطلاع دقيقی در حصوص محل بازداشت، علت دستگيری و نوع اتهام آنها به دست نيامده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates