23.10.2006

محمود احمدی نژاد با طرح کنترل جمعیت ایران مخالفت کرد

خُسن آقا: روزی که خمینی با دستورات احمقانه‌اش جلو کنترل جمعیت را گرفت باعث شد که رشد جمعیت ایران حتی به 3.7 درصد هم برسد.
رشد جمعیت بی رویه یکی از دلایل فقر و فلاکت در ایران شد. خمینی به خیال خودش با این سیاست می‌خواست ارتش 20 میلیونی را با افزایش جمعیت بوجود بیاورد، نتیجه این سیاست غلط آن شد که جمعیت ایران در عرض کمتر از ربع قرن دوبرابر شد و بیکاری، فقر و فلاکت را به ارمغان آورد. حالا نیز احمدی نژاد دارد همان اشتباه را تکرار می‌کند. مشکل اینجاست که عواقب این حمافت را نسل آینده ایران خواهد پرداخت نه آقای احمدی نژاد و دارودسته کودن‌اش.
آفتاب:
آیا رویکرد کنترل جمعیت هم تغییر می‌کند؟!

احمدی‌نژاد: دو بچه کم است

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد روز یک‌شنبه پس از پایان مراسم استیضاح وزیر کشاورزی که با موفقیت دولت در قانع کردن نمایندگان همراه بود، در جلسه‌ مشترك دولت و مجلس حضور یافت و برای مجلسیان سخنرانی کرد. جالب‌ترین بخش سخنرانی احمدی‌نژاد در این نشست اما بخشی بود که در آن، رئیس نهمین دولت ایران دیدگاه خود را درباره سیاست‌های مشهور کنترل جمعیت ابراز کرد و در تضاد با تمام اصول پذیرفته‌شده در دنیا و رویکرد 20 ساله جمهوری اسلامی تاکید کرد که با رهیافت «دو بچه کافی است» مخالف است. بدین‌ ترتیب، محمود احمدی‌نژاد نشان داد که ضرورت تغییرات آنی از نگاه او تنها به تعویض گسترده مدیران باتجربه و تغییرات اساسی ساختار برنامه‌ریزی کشور محدود نمی‌شود و تمام حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه «از حضور زنان در صحنه‌ اجتماع استقبال می‌كند و معتقد است آن‌ها باید حضوری فعال در صحنه‌های اجتماع داشته باشند» اظهار داشت: ولی فقط یك نگرانی دارم و آن این است كه این حضور باعث شود از ماموریت اصلی خود یعنی تربیت نسل‌های آینده دور شوند.

وی گفت: در حال حاضر آقایان و خانم‌ها موظفند روزانه 8 ساعت كار كنند، ولی من در این‌جا اعلام می‌كنم كه دولت این آمادگی را دارد كه طبق لایحه‌ای این زمینه را فراهم كند كه ساعت كار زنان متاهل نسبت به تعداد فرزندانی كه دارند كاسته شود تا آنها بهتر بتوانند به مسوولیت اصلی‌شان عمل كنند.

رییس‌جمهور گفت: من نمی‌گویم خانم‌ها كار نكنند، بلكه معتقدم آنها باید در صحنه حضوری فعال داشته باشند. احمدی‌نژاد افزود: ظرفیت اشتغال در كشور ما خیلی زیاد است، من معتقدم خانم‌های متاهل می‌توانند نیمه‌وقت كار كنند، ولی حقوق كامل بگیرند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین در پاسخ به اظهارات نمایندگان حاضر در جلسه گفت: این‌كه می‌گویند دو بچه كافی است، من با این امر مخالف هستم. كشور ما دارای ظرفیت‌های فراوانی است. ظرفیت دارد كه فرزندان زیادی در آن رشد پیدا كنند، حتی ظرفیت حضور 120 میلیون نفر را نیز داراست.

وی گفت: این غربی‌ها خود دچار مشكل هستند و چون رشد جمعیت‌شان منفی است، از این امر نگران هستند و می‌ترسند كه جمعیت ما زیاد شود و ما بر آنها غلبه كنیم، به همین خاطر مشكل خودشان را به دیگر كشورها صادر می‌كنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد : یكی از دوستان در این جلسه فرمودند ما در شرایط حساسی به سر می‌بریم، ولی من می‌خواهم عرض كنم كه بشریت امروز در یك نقطه‌ عطف تاریخی قرار گرفته است. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد كه به عنوان یك مولفه‌ تاثیرگذار در سطح بین‌المللی حضور داشته باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، از رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر جهاد كشاورزی تشكر و اظهار امیدواری كرد كه رابطه‌ دولت و مجلس نسبت به گذشته هرچه بهتر و بیشتر شود. رییس‌جمهور در عین حال، استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت: دولت نیز موظف است خواسته‌های نمایندگان را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به حساسیت بحث بنزین در کشور گفت: دولت معتقد است می‌تواند تا سال 91 مصرف بنزین را هدفمند كند و حتی ما اعلام كرده‌ایم می‌توانیم با همین میزان رشد و با در نظر گرفتن افزایش خودروها در سال 91 شاهد صادرات بنزین از سوی ایران باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روابط دولت و مجلس گفت: مصوبات مجلس از جمله در حوزه كاهش نرخ سود تسهیلات بانكی، زمین، بحث انرژی هسته‌‌ای كه از نقاط مثبت و تاریخی فعالیت مجلس است، از جمله روابط مثبت دو قوه است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه در وقت باقی‌مانده‌ دولت و مجلس، چند كار مفید و ماندگار باید انجام دهیم، اظهار كرد: حل مشكل مسكن كه می‌تواند در قالب تبصره‌ای مانند تبصره 13 انجام شود و نیز اصلاح نظام پولی و مالی كشور از جمله كارهای بزرگی است كه می‌توان انجام داد.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به برنامه‌ دولت برای هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: ما معتقدیم باید با همكاری دولت و مجلس هرچه زودتر این بحث محقق شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates