19.06.2003

فاطمه حقیقت جو: مهاجمین قمه بدست، برای قد رعنای رهبر صلوات می فرستادند!

گزارش جنایت علیه دانشجویان در جلسه غیر علنی مجلس!

رهبر و رفسنجانی بجای رفتن به ورامین و شاه عبدالعظیم، یک نک پا به خوابگاه خونین دانشجویان قدم رنجه می فرمودند!

فاطمه حقیقت جو نماینده مجلس، در نطق پیش از دستور خود روز گذشته گفت:

در بازدید تعدادی از همکاران محترم به همراه ریاست محترم دانشگاه علامه طباطبایی شاهد حجم تخریب‌‏ها و خشونت اعمال شده بودیم. بیش از 90 درصد درب‌‏های خوابگاه با کلنگ، میله‌‏های آهنی و چوبی تخریب شد. قفسه کتاب‌‏ها، تلفن‌‏ها، میز و لوازم شخصی دانشجویان تخریب و در بعضی موارد پول و اشیاء قیمتی دانشجویان به یغما برده شد.در جای جای دیوارها، کف راهروها، پله‌‏ها، پشت بام، زمین ورزش و محوطه خوابگاه آثار خون‌‏های ریخته شده مشهود بود.

در حین گفت و گو با دانشجویان مظلوم مضروب شاهد چشم‌‏های ورم کرده و خونبار، سرهای متورم و شکسته، سر و دست‌‏های شکسته بودیم و از همه تلخ‌‏تر اینکه حتی نابینایان از حمله مغول‌‏وار این قوم مزدور و قداره‌‏بند در امان نماندند. دانشجویان نقل می‌‏کردند آنان با شعارهای” یا زهرا” و” یا حسین” حمله می‌‏کردند و مرتب تکرار می‌‏کردند به موقعیت کربلا بازگردید و وقتی دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می‌‏دادند خواستار ذکر صلوات برای قامت رعنای رهبر می‌‏شدند و سپس با فحش‌‏های زشت غیر قابل ذکر دانشجویان را مورد تحقیر قرار می‌‏دادند.

حقیقت‌‏جو ضمن دعوت از مسئولین برای بازدید از خوابگاه‌‏ طرشت دانشگاه علامه گفت: چه کسی باید پاسخگوی عوارض روحی و جسمی وارده به این دانشجویان باشد؟ لباس شخصی‌‏هایی که همواره در پناه ارباب قدرت در سال‌‏های گذشته بیشترین خشونت را علیه آحاد ملت در کوچه و بازار اعمال نمودند. آن وقت که در سینما به یک زن باردار حمله کردند و در کوچه و خیابان‌‏ها زنان را مورد تعرض قرار دادند و کتابفروشیها را آتش زدند و به دفاتر روزنامه‌‏ها حمله کردند و …همه سکوت اختیار کردند و به اصطلاح مدعی العموم کمترین واکنشی از خود نشان نداد و آن وقت که ماجرای فجیع کوی دانشگاه فقط به یک ریش تراش ختم شد و فرمانده عملیات تبرئه شد در حالی که احمد باطبی صرفاً به دلیل نمایش یک پیراهن خونین به اقدام علیه امنیت ملی محکوم به اعدام شد و سپس بعد از مذاکرات مکرر به حبس بالای ده سال تقلیل پیدا نمود و در حال حاضر که واقعه ای مشابه واقعه کوی رخ داده است دانشجویان زندانی کوی هنوز بعد از گذشت 4 سال در زندان به سر می برند.
وی با طرح این سوال که آیا قوه قضائیه که عملکرد متناقض‌‏اش آشکار و هویداست به دلیل عدم رسیدگی عدالت طلبانه به موضوعات گذشته مسئولیت تکرار این فاجعه را به عهده می‌‏گیرد و عذر خویش را به درگاه ملت می‌‏برد؟ شنیدیم و شنیدید که گفته شد یکی از مهاجمین بهمراه عده‌‏ای دستگیر شدند همان کسی که معروف به ترور آقای سعید حجاریان می‌‏باشد. هنوز حجاریان بهبودی کامل نیافته، اما شاهد جنایات آن فرد ملعون تحت حمایت بودیم که دانشجویان به شدت بی‌‏اعتماد به رسیدگی قضایی هستند و تصور می‌‏کنند چند روز دیگرآزادخواهد شد و باز هم تکرار و تکرار و …

حقیقت‌‏جو اضافه کرد: در کنار دستگیری تعدادی قلیلی از مهاجمین روزهای گذشته که در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت در شهر بودند، شاهد دستگیری تعداد قابل توجهی از دانشجویان هستیم که بعضاً از بیمارستان به زندان منتقل شده‌‏اند که آزادی آنها با خداست و شاهد دستگیری تعدادی از افراد ملی ـ مذهبی هستیم که حضور اینها در واقعه کوی دانشگاه 78 نیز کاهنده تنش و التهاب دانشجویان بود و این بار نیز دانشجویان را دعوت به آرامش می‌‏کردند اما به یکباره اتهام این افراد را باید در روزنامه‌‏های رسالت و کیهان خواند. آنچنان منزل این افراد مورد تفتیش قرار گرفته که با دریل دیوار سوراخ می‌‏شود و لامپ‌‏های دستشویی کنده می‌‏شود و مبل‌‏ها به منظور جستجو دریده می‌‏شود که تصاویرتمامی این وقایع در سایت خبرگزاری‌‏‌‏ها قابل مشاهده است.

حقیقت جو در پایان خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان عزیز، اینکه در سال‌‏های گذشته بر شما و خانواده‌‏ دانشگاه نامهربانی‌‏های بسیاری شده است تردیدی نیست و ما را نیز در تحمل این رنج‌‏ها شریک خود بدانید و نیز به خوبی می‌‏دانید که توسعه و اصلاح هر چند کند کنونی فقط و فقط در پناه آرامش و ثبات امکان‌‏پذیر است و متأسفانه در داخل و خارج هستند کسانی که در مخالفت با فرایند توسعه در کشور ائتلافی نانوشته دارند و هیچ علاقه‌‏ای به پیشرفت و اصلاح کشور ندارند و به همین دلیل همواره در صدد ایجاد اختلال و اغتشاش در روند توسعه‌‏اند . بنابراین، بر ماست که ضمن طرح دیدگاه‌‏های خود و دفاع از حقوق مردم، مراقب آن عده که در صدد بهره‌‏برداری از وقایع اخیر هستند باشیم، چه آنها که در داخل در پی امنیتی کردن کشور و چه آنها که در خارج در پی انتقام جویی از این ملت و کشورند.
وی در خاتمه از هیأت رئیسه مجلس خواست تا مجلس یک جلسه غیر علنی، با حضور مسئولین مربوطه جهت بررسی وقایع اخیر،برگزار کند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates