16.06.2003

هشدار ! نیروهای سیاسی، رسانه های گروهی و سازمانهای حقوق بشر جهانی !

مراسم سالانه بزرگداشت میلاد بابک از سوی مردم آذربایجان در تاریخهای 12 و 13 تیرماه امسال نزدیکتر می شود. در این میان متاسفانه برابر اطلاعاتی که از منابع موثق به دست ما رسیده است، سلسله توطئه های جدیدی برای مقابله با مراسم ملی بزرگداشت سالروز میلاد بابک، قهرمان تاریخی و افسانه ای آذربایجان در دست تدارک است. به منظور روشنگری در میان ملت شریف آذربایجان و هشدار به کانونهای توطئه در داخل و خارج ایران، در زیر به چند نمونه از این سلسله دسیسه ها اشاره می شود:

­ ملحد ترین و کافر ترین افراد از چند هفته پیش توسط عوامل خود دست به دامن روحانیون مختلف شده اند تا فتواهایی مبنی بر کفر و الحاد بابک خرمدین بگیرند. این توطئه حداقل در یک مورد به نتیجه رسیده و یکی از روحانیون تهران در پاسخ پرسش یکی از روزنامه های این شهر حکم به ارتداد بابک داده است. آذربایجانیهای مقیم قم بنوبه خود با مراجعه به امام جمعه سابق تبریز یعنی آیت الله ملکوتی نظر ایشان را در اینمورد خواستار شده اند. آیت الله ملکوتی حکم ارتداد بابک را “سرسمله مه” یعنی هذیان گویی نامیده اند.

­ افراد و محافلی از میان گروههایی سیاسی راست و چپ، همه ساله حضور ملیونی مردم آذربایجان را تخطئه کرده و آنرا به تحریکات پان ترکیست ها و کانونهای توطئه خیالی ارضی و سماوی نسبت می دادند. اینان با عناوین مختلف ارگانهای امنیتی جمهوری اسلامی را در مماشات با مردم آذربایجان سرزنش می کرده و رژیم را به “هشیاری و قاطعیت” (بخوانید سرکوب ملت آذربایجان) تشویق می کردند. در یک مورد نیز چاپ یکی از این نامه های مخفیانه شخصیت سرشناس این محافل در نشریه “شمس تبریز” رسوایی بزرگی برای آنان ببار آورد. همین محافل، بویژه سلطنت طلبان با نامها و امضاهای جعلی مختلف، اینک در صدند تا با پخش اعلامیه های تحریک آمیز، صدور بیانیه های سازمانی و اقدامات فتنه آمیز دیگر، زمینه سرکوب مردم آذربایجان در مقدس ترین روزهای این ملت از 365 روز سال را فراهم بیاورند.

بدین وسیله به اطلاع کلیه نیروهای سیاسی داخل و خارج کشور، سازمانهای مدافع حقوق بشر و رسانه ها میرسانیم که:

1­ مراسم بزرگداشت میلاد بابک در تیرماه هرسال در قلعه کلیبر آذربایجان اینک تبدیل به یک سنت ملی و مقدس مردم آذربایجان با سابقه ای چند ساله شده است. این مراسم اختصاص به فعالیتهای فرهنگی و بیان درد و رنج ملت آذربایجان دارد. این اقدامات تمامأ در چارچوب قوانین جاری کشور صورت می گیرد. مردم آذربایجان بنا به شهادت تجربیات سالهای گذشته نشان داه اند که در اجتماع ملیونی خود در چند روز در دامن کوهستانهای قره داغ،. قادرند نظم و ترتیبات شایسته و متناسب با جلوه و شکوه تاریخی چنین اجتماع بزرگی را، خود رعایت کنند. از اینرو تمامی دسایس دشمنان آذربایجان که قصد لکه دار کردن این مراسم ملی را داشته اند، تاکنون ناموفق بوده است.

2­ ضمن احترام به حق بیان و آزادی فعالیت سیاسی تمامی جریانات سیاسی، هیچ گروه سیاسی حق ندارد که در رابطه با برگزاری مراسم میلاد بابک، در منطقه برگزاری مراسم یا در هر جای دیگری دست به فعالیتهایی بزند که به بهانه ای برای خدشه دار کردن وجهه ملی و قانونی این مراسم به دست نیروهای امنیتی بدهد. هرگونه تشبثاتی از این دست از سوی مردم آذربایجان محکوم است و چنانچه خدای ناکرده فتنه هایی از این قبیل صدمه ای از هر نوع نسبت به این مراسم سالانه صلح آ،میز وارد آورد، عاملان چنین دسایسی در پیشگاه ملت آذربایجان مسئول خواهند بود و نفرت بحق ملت شریف ما را از آن خود خواهند نمود. مسلما اگر سو نیتی در کار نباشد میتوان با انتخاب تاریخها و مکانهای مناسب برایرفعالیتهای سیاسی، مانع بروز اتفاقات ناخواسته و سو تفاهم شد.

در پایان از همه رسانه های گروهی، نیروهای سیاسی و مردمان آزاده ای که با احترام به اراده مردم آذربایجان در برگزاری این مراسم فرهنگی و ملی خود، ما را در برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم میلاد بابک در 13 تیرماه امسال مورد عنایت و مرحمت خود قرار می دهند، سپاسگزاری می کنیم.

جمعی از فعالین فرهنگی آذربایجان

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates