11.10.2006

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به اظهارات شب گذشته رئيس جمهور گفت: بايد يك تيم منسجم رسانه‌اي به رئيس جمهور مشاوره دهد.

فارس نیوز:
پس از جلسه غير علني غير رسمي مجلس-1

ضرغامي:بايد يك تيم منسجم رسانه‌اي به رئيس جمهور مشاوره دهد

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس عزت الله ضرغامي در حاشيه جلسه امروز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در خصوص انتقادات رئيس جمهور به صدا و سيما با بيان اين كه رسانه‌ ملي تقويت قواي كشور به ويژه دولت را وظيفه ذاتي خود مي‌داند. گفت: صدا و سيما در هر دوره‌اي سعي كرده تا وظيفه خود را به نحو مطلوبي انجام دهد،نسبت به دولت نهم هم وظيفه خود را انجام مي‌دهد و در همه بخشهايي كه دولت به همفكري و همكاري نياز دارد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وي با بيان اين كه پس از اظهارات رئيس جمهور در شب گذشته سعي كردم تا با برخي از مسئولان حوزه رياست جموري تماس بگيرم و از مواردي كه ذكر شد سئوال كنم كه دقيقاً به چه صورت بوده، افزود:البته من موفق نشدم و مسئولان دفتر ايشان نيز تا دير وقت پاسخگو نبودند.
رئيس سازمان صدا و سيما تاكيد كرد: تيم رسانه‌‌اي دولت بايد به نحو مطلوب تري كار رسانه‌اي را انجام دهد تا مشكلي پيش نيايد.
ضرغامي در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به سخنان رئيس جمهور مبني بر گزارشهاي غير واقعي از قيمت سكه در صدا و سيما و اعلام قيمت 210 هزار توماني سكه در حالي از سوي بانك مركزي 165 هزار تومان عرضه مي‌شد،نظر شما چيست؟ گفت: مدتي پيش به دلايل مختلفي قيمت سكه به وضع غير عادي رشد پيدا كرد و صدا و سيما يكي از بهترين عملكردهاي اقتصادي خود را در آن مقطع با يك برنامه‌ريزي وسيع و با تهيه گزارشهاي مناسب ارائه كرد.
وي افزود: در آن مقطع مصاحبه هايي با صرافان صورت گرفت كه صرافان به مردم توصيه مي‌كردند، سكه نخرند و خوشبختانه با برنامه‌ريزي دقيق قيمت مجازي سكه كنترل شد و به حالت عادي برگشت.
رئيس سازمان صدا و سيما گفت: به نظر من در صحبت‌ آقاي رئيس جمهور بر اين نكته تاكيد شد كه قيمت سكه بايد براساس قيمت بانك مركزي به صرافها اعلام مي‌شد،كه ما حتماً اين كار را نمي‌كنيم چرا كه از نظر ما قيمت سكه و ارزاق مردم آن چيزي است كه در خيابان و يا ارتباطي كه مردم دارند، روشن مي‌شود.
ضرغامي تصريح كرد: مردم بايد به رسانه‌ ملي اعتماد كنند و اعتماد مردم بالاترين سرمايه ماست و ما آن را با هيچ چيزي معامله نمي‌كنيم،اگر مردم ببينند كه قيمت سكه در رسانه ملي با بيرون متفاوت است، ديگر به رسانه‌ ملي اعتماد نخواهند كرد.
وي با تاكيد بر اين كه ما در خصوص قيمت ميوه هم در نوروز امسال چنين كاري انجام داديم، تصريح كرد: با يك برنامه ريزي خوب و آمادگي دولت قيمت‌ ميوه كنترل و از قيمت هاي كاذبي كه سالهاي قبل بود، جلوگيري شد.
رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: در مورد طرح ضيافت هم اين روال شايد گسترده تر و با تعهد و برنامه‌ريزي بيشتر ادامه پيدا كرد،ولي به دلايل مختلف اين طرح در خصوص بعضي اقلام موفق نبود.
ضرغامي افزود: وقتي گوشت اعلام شود كه سه هزار و 900 تومان است اما در بازار شش هزار تومان باشد، ما وظيفه داريم تا اطلاع رساني كنيم.
وي با بيان اين كه واقعاً گزارشهاي مفصل و ميزگردهاي مفصلي كه بخواهيم پديده گراني را بررسي كنيم در صدا و سيما وجود نداشت، تصريح كرد: فضا يك فضاي همكاري بود.
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص گراني و تاكيد ايشان بر حل اين مشكل تصريح كرد: با توجه به اين فرمايشات رهبري فكر مي‌كنم ابعاد قضيه كاملاً روشن است،شايد آقاي رئيس جمهور به خاطر گرفتاريهايي كه دارد فرصت نمي‌كند كه همه برنامه‌هاي تلويزيوني را ببيند.
ضرغامي افزود: ما 250 بخش خبري داريم كه مسير آنها كاملا همگام با سياستهاي دولت است.
وي افزود: به نظر مي‌رسد يك تيم رسانه‌اي بايد به رئيس جمهور مشاوره دهد و ما خودمان حاضريم بر حسب وظيفه ذاتي مان اين كار را انجام دهيم تا خداي نكرده بعضي گله‌ها كه خيلي جايي ندارد در سطح ملي مطرح شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates