10.10.2006

فقر در ایران بیداد می‌کند: هزار اصفهاني كليه خود را فروختند

بازتاب:
مسئول پيگيري و هماهنگ‌كننده پيوند اعضاي استان اصفهان گفت: در شش ماه اول سال جاري 1000 نفر انسان زنده در اصفهان به فروش كليه خود اقدام كردند كه علت اصلي اين معضل، مشكلات اقتصادي و مالي اين افراد است.

جعفر اسفندياري در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه امروز اهداي كليه به مبادله پول تبديل شده افزود: وجود تقاضا براي خريد كليه در بيماران دياليزي و قيمت بالاي فروش كليه و نياز برخي افراد و خانواده‌هاي فقير با اين پول منجر به رونق فروش كليه شده است.

وي با اشاره به آمار زياد تصادفات در كشور گفت: از سال80 تاكنون براي پيوند اعضاي 63مورد مرگ مغزي در استان رضايت گرفته شده است كه از اين تعداد يك پيوند ريه، 9 پيوند قلب و 25 پيوند كبد صورت گرفته است.

اسفندياري تعداد مرگ مغزي در شش ماه نخست سال جاري را 8مورد عنوان كرد وافزود: از اين تعداد 13پيوند كليه انجام گرفته و 2كبدنيز براي انجام عمل پيوند به شيراز فرستاده شده است.

اسفندياري با اشاره به اينكه در حال حاضر 1470مريض پيوندي (قلب، كليه و كبد) دراستان اصفهان وجود دارد خاطرنشان ساخت: اگر بتوانيم از تمام عضوهاي افراد مبتلا به مرگ مغزي در كشور استفاده كنيم ديگر مريض پيوندي نخواهيم داشت.

وي وجود يك آمبولانس براي انتقال افراد مبتلا به مرگ مغزي به شهرستان‌هاي اطراف استان را ناكافي دانست و متذكرشد: اين در صورتي است كه انتقال اين افراد بسيار خطرناك است و بايد حتي‌المكان از ترانزيت‌هاي هوايي و هلي‌كوپتر استفاده شود.

مسئول هماهنگ‌كننده پيوند اعضاي استان اصفهان با اشاره به انجام عمل پيوند اعضا در بيمارستان الزهراء اصفهان ادامه داد: تا پايان سال جاري عمل پيوند كبد و ريه در بيمارستان الزهراء اصفهان انجام مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: استان اصفهان به‌خاطر داشتن آمار بالاي عمل پيوندي و 4بيمارستان كه عمل پيوند كليه و قلب را انجام مي‌دهد رتبه چهارم كشوري را بخود اختصاص داده است .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates