09.10.2006

سرمقاله جمهوری اسلامی در دفاع از رفسنجانی و انتقاد از احمدی نژاد : مافياي قدرت و ثروت كجاست ؟

پیک ایران: آيا قرار است تا قيامت هر تخلفي صورت ميگيرد با كلي گوئي ها و بكار بردن عناويني از قبيل « مافياي قدرت و ثروت » آنرا به گردن افراد مجهول بياندازيم؟

سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله هفدهم مهر ماه خود با انتقاد از شعارهای اخیر دولت در مبارزه با فساد اقتصادی :

كلي گوئي آفت بزرگي است كه از صبح پيروزي انقلاب هر روز با شكل و شمايل جديد به جان اين جامعه افتاد و ضايعات زيادي به بار آورد.
يك روز گفتند شير نفت در جيب مسئولين است و همه پول هاي اين ثروت ملي در اختيار آنهاست اما نگفتند اين شير جادوئي را در جيب كدام مسئول ميتوان پيدا كرد. يك روز گفتند سران نظام در بانك هاي سوئيس حساب دارند و براي روز مبادايشان همه فكرها را كرده اند اما نگفتند چه شخصي و در كدام بانك و چقدر اندوخته دارد…
دشمن درصدد بود با اين شيوه مردم را نسبت به مسئولين بدبين كند و مانع كارآمدي نظام برآمده از انقلاب اسلامي شود. درست است كه هوشياري مردم و پاتك هاي بموقع و هوشمندانه امام همواره توطئه هاي دشمنان را خنثي ميكرد ولي اين واقعيت را نميتوان ناديده گرفت كه بهرحال اين تبليغات توانست اثر خود را بگذارد و ترديدهائي در بخش هائي از جامعه ايجاد كند و قسمت قابل توجهي از وقت و امكانات را كه صرف مقابله با اين سمپاشي ها ميشد به خود اختصاص دهد و مشكلاتي نيز به وجود بياورد.
از دشمنان انقلاب و نظام و مخالفان ملت و كشور البته انتظاري جز اين نيست ولي دوستان چطور انتظار از دوستان انقلاب و نظام و كساني كه از دل همين مردم برآمده اند و با شگردهائي كه در بيش از دو دهه و نيم گذشته براي ضربه وارد ساختن به تفكر دين محوري و حاكميت اسلام بكار گرفته شده آشنا هستند اينست كه در جهت عكس اين مسير حركت كنند و با گفته ها و نوشته ها و موضعگيريهاي خود به مردم اميد بدهند و درصدد تقويت نظام مظلوم جمهوري اسلامي برآيند.
متاسفانه عده اي از خودي ها نه تنها در جهت تقويت نظام و اميد دادن به مردم كه سيره بارز و روشن امام خميني و رهبري بعد از ايشان بوده و هست حركت نمي كنند بلكه با سخنان خود بدون آنكه بخواهند يا بدانند دشمن را تغذيه مي كنند و براي رسانه هاي بيگانه كه اساس فعاليت هايشان ناكارآمد جلوه دادن نظام حكومتي اسلام است خوراك تبليغاتي فراهم مي نمايند.
تبليغات مسموم تعدادي از كانديداهاي رياست جمهوري در انتخابات سال گذشته كه حتي رسانه ملي را نيز تسخير كرده بود بر زير سئوال بردن همه زحمات و تلاش ها و خدمات ارزشمند مسئولان كشور در دو دهه گذشته بود . نكته تامل برانگيز اينكه اين تبليغات دقيقا بر روي عدد 16 متمركز شده بود و تلاش مي كرد سالهاي ميان 1368 تا 1384 را سالهاي سياه تاريخ ايران معرفي كند. در ظاهر چنين مينمود كه هدف اينست كه عملكرد دو رئيس جمهور دوران سازندگي و اصلاحات زير سئوال برود تا آنان كه آن دوران ها را زير سئوال مي برند بتوانند خود را اثبات كنند اما با اندكي دقت روشن مي شد كه اين تيرهاي مسموم قبل آنكه به آن دو رئيس جمهور اصابت نمايند اصل نظام و رهبري بعد از امام را هدف گرفته اند.
جالب است كه تلاش هاي ثمربخش رهبري انقلاب در همين دوران 16 ساله كارنامه درخشاني را براي نظام جمهوري در همه زمينه ها رقم زد بطوريكه ويرانيهاي جنگ تحميلي ترميم شد كشور از زيرساخت هاي اساسي برخوردار گرديد در زمينه هاي علوم پزشكي صنايع دفاعي فناوري هسته اي و بسياري از رشته هاي ديگر علوم به قله هاي بلندي دست يافتيم و از نظر عمراني خدمات بزرگي به جوامع شهري و روستائي كشور صورت گرفت . جالب تر اينكه اين كارهاي بزرگ در همان 16 سال درحالي انجام شد كه مسئولان با خزانه خالي نفت بشكه اي 7 دلار تحريم هاي گسترده اقتصادي و فشارهاي روزافزون سياسي شروع كردند و با تحمل همه اين سختي ها و پشت سر گذاشتن آن شرايط دشوار كشور را به اين مرحله از قدرت و عظمت رساندند.
قطعا ارائه اين چهره مثبت از كشور كه كاملا با واقعيت منطبق است بهيچوجه به معناي ناديده گرفتن ضعف ها و نقاط منفي نيست . اما هيچكس نميتواند منكر اين واقعيت درخشان شود كه ايران جنگ زده اي كه در همه زمينه ها با مشكلات مواجه بود در طول كمتر از دو دهه يعني همان 16 سال كه آنهمه تلاش مي شود آنرا سياه بنمايانند در يك جمع بندي واقع بينانه و با لحاظ كردن همه نقاط مثبت و منفي به نقطه اي از عمران و آباداني و رشد و توسعه علمي و صنعتي رسيد كه در تاريخ اين كشور مثال زدني است . اين افتخار بزرگ را ما مردم ايران از بركت نظام اسلامي و رهبري آن در همين دوران داريم و خوشبينانه ترين احتمال اينست كه افراد و جريانهائي كه دوران 16 ساله بعد از جنگ را زير سئوال مي برند از اين واقعيت ها غافلند .
در روزهاي اخير وقوع يك سواستفاده مالي در يكي از بانكها موجب شده است يكبار ديگر كلي گوئي ها از سرگرفته شده و سخن از مافياي قدرت و ثروت به ميان ميآيد. سواستفاده اي كه رخ داده مربوط به دوران حاكميت دولت كنوني است تخلفاتي كه توسط مسئولين بعضي بانكها و بورس تهران صورت گرفته مربوط به همين يكي دو ماه اخير است و كوتاهي هائي كه توسط بعضي مسئولان اقتصادي ناظر كه موظف به نظارت دقيق و جلوگيري از تخلفات بوده اند بعمل آمده نيز مربوط به همين دولت است . اهل اطلاع ميدانند كه اگر برخورد قاطعانه رهبر معظم انقلاب نبود اين مشكل هنوز هم حل نشده بود. با اينهمه سئوال اينست كه اين مافياي قدرت و ثروت كه گفته مي شود پشت پرده اين سواستفاده ها وجود دارد كجاست و اعضاي تشكيل دهنده آن چه كساني هستند آيا قرار است تا قيامت هر تخلفي صورت ميگيرد با كلي گوئي ها و بكار بردن عناويني از قبيل « مافياي قدرت و ثروت » آنرا به گردن افراد مجهول بياندازيم و صورت مساله را پاك كنيم و به عبارت روشن تر فرافكني نمائيم اين شيوه تا چه وقت جواب خواهد داد
خواست همه ما مردم اينست كه با متخلفان برخور قاطعانه شود و هيچكس استثنا نشود و اگر باندهاي قدرت و ثروت وجود دارند بدون ملاحظه افشا و تحويل قانون گردند. در اين عرصه شعار كارساز نخواهد بود آنچه كارساز است فقط عمل است . وقتي كلي گوئي مي شود از يكطرف مصداق آن مشخص نمي شود و از طرف ديگر ذهن ها سرگردان مي شوند و چه بسا سراغ كساني بروند كه موضوع هيچ ربطي با آنها ندارد. اين با آبروي اين و آن بازي كردن و مردم را در نگراني رها ساختن است . مصالح كشور و منافع ملت ايجاب مي كند در چنين مواردي ملاحظه هيچكس نشود و هركس حامي يا زمينه ساز فساد است به مراجع قانوني و به مردم معرفي شود. اين اقدام علاوه بر كوتاه ساختن دست عناصر خاطي جلوي سواستفاده كساني را كه ميخواهند با كلي گوئي به اهداف تبليغاتي خود برسند را نيز ميگيرد و از لطمه وارد شدن به آبروي كساني كه با اين شيوه ها مورد تعرض عناصر مغرض قرار ميگيرند نيز جلوگيري مي كند.
واقعيت اينست كه جامعه ما به همان اندازه كه نيازمند پالايش از فساد و عناصر مفسد است به همدلي و حفظ و جذب نيروها نيز نيازمند است . صرف نمودن وقت و امكانات كشور در امور فرعي و تبليغاتي و باز ماندن از كارهاي اساسي و بزرگ بهيچوجه به نفع كشور و ملت نيست . همزمان با مبارزه واقعي عليه فساد بايد براي گسترش همدلي نيروهاي انقلاب تلاش كرد. آيا زمان آن فرا نرسيده است كه مصالح كشور و ملت بر منافع اشخاص و جريانهاي سياسي ترجيح داده شود !

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates